Reklama

Toyota wjeżdża do Chin marką GAC Motor

Toyota postanowiła bezprecedensowo spełnić surowe w Chinach limity sprzedaży aut ekologicznych: w swych salonach będzie oferować e-auta marki chińskiego partnera GAC Motor, produkowane taniej według jego technologii.

Aktualizacja: 21.05.2018 11:10 Publikacja: 21.05.2018 11:02

Toyota wjeżdża do Chin marką GAC Motor

Foto: www.gac-motor.com

Pierwsze takie posuniecie Toyoty zapewni GAC dostęp do jej ostrych norm jakości, prestiżu i sieci sprzedaży, a japońskiej firmie szybki sposób spełnienia wymogu sprzedania w 2019 r. 10 proc. pojazdów przyjaznych dla środowiska.

Toyota zamierza rozpocząć pod koniec roku sprzedaż GAC Toyota ix4, kompaktowego SUV-a na baterie, opartego na technologii Trumpchi GS4 chińskiego partnera, po 2 latach pracy na nim. Sprzedaż samochodu pochodzącego od chińskiego partnera byłaby nie do pomyślenia kilka lat temu, ale Toyota przystała na to z powodu nacisków chińskiego rządu na produkowanie więcej e-aut — wyjaśnili członkowie kierownictw obu firm.

Nie wiadomo na razie, które podzespoły w ix4 będą pochodzić od Toyoty, ani też według jakich norm projektowano to auto. Eksperci od jakości mówią, że samochody GAC są dość dobrze oceniane. Według Jeffa Cai, pekińskiego dyrektora w JD Power & Asscociates, niektóre samochody GAC, np. crossover SUV Trumpchi GS8, dotrzymują konkurencji pojazdom światowych producentów. — GS4 to dobry samochód możliwej do przyjęcia jakości, jest na pierwszym miejscu wśród chińskich marek i na trzecim wśród wszystkich marek pod względem wstępnej jakości w kategorii kompaktowych SUV — powiedział.

- Jedną kwestią jest jednak długotrwała niezawodność samochodów GAC — dodał.

Według chińskich przepisów, od 2019 r. producenci muszą osiągnąć sprzedaż 10 proc. pojazdów na nową energię: elektrycznych i hybryd plug-in. W 2020 r. ten limit wzrasta do 12 proc.

Reklama
Reklama

ix4 zapewni Toyocie tańsze i szybsze dotrzymanie tych limitów, ale świadczy o chęci japońskiej firmy, by wejść na chiński rynek pojazdów na nową energię przed wypuszczeniem własnego e-auta w 2020 r. Do niedawna Toyota była jednym z większych producentów przeciwnych pełnej elektryfikacji napędu i stawiała na pojazdy na ogniwo paliwowe. Strategia władz w Chinach zmieniła jej nastawienie. Na salonie w Pekinie w kwietniu Toyota pokazała hybrydy plug-in Corolli i Levina, których sprzedaż zacznie się w 2019 r. Firma pracuje też nad własnym e-autem, które powinno pojawić się na rynku w 2020 r.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama