Toyota wjeżdża do Chin marką GAC Motor

Toyota postanowiła bezprecedensowo spełnić surowe w Chinach limity sprzedaży aut ekologicznych: w swych salonach będzie oferować e-auta marki chińskiego partnera GAC Motor, produkowane taniej według jego technologii.

Aktualizacja: 21.05.2018 11:10 Publikacja: 21.05.2018 11:02

Toyota wjeżdża do Chin marką GAC Motor

Foto: www.gac-motor.com

Pierwsze takie posuniecie Toyoty zapewni GAC dostęp do jej ostrych norm jakości, prestiżu i sieci sprzedaży, a japońskiej firmie szybki sposób spełnienia wymogu sprzedania w 2019 r. 10 proc. pojazdów przyjaznych dla środowiska.

Toyota zamierza rozpocząć pod koniec roku sprzedaż GAC Toyota ix4, kompaktowego SUV-a na baterie, opartego na technologii Trumpchi GS4 chińskiego partnera, po 2 latach pracy na nim. Sprzedaż samochodu pochodzącego od chińskiego partnera byłaby nie do pomyślenia kilka lat temu, ale Toyota przystała na to z powodu nacisków chińskiego rządu na produkowanie więcej e-aut — wyjaśnili członkowie kierownictw obu firm.

Nie wiadomo na razie, które podzespoły w ix4 będą pochodzić od Toyoty, ani też według jakich norm projektowano to auto. Eksperci od jakości mówią, że samochody GAC są dość dobrze oceniane. Według Jeffa Cai, pekińskiego dyrektora w JD Power & Asscociates, niektóre samochody GAC, np. crossover SUV Trumpchi GS8, dotrzymują konkurencji pojazdom światowych producentów. — GS4 to dobry samochód możliwej do przyjęcia jakości, jest na pierwszym miejscu wśród chińskich marek i na trzecim wśród wszystkich marek pod względem wstępnej jakości w kategorii kompaktowych SUV — powiedział.

- Jedną kwestią jest jednak długotrwała niezawodność samochodów GAC — dodał.

Według chińskich przepisów, od 2019 r. producenci muszą osiągnąć sprzedaż 10 proc. pojazdów na nową energię: elektrycznych i hybryd plug-in. W 2020 r. ten limit wzrasta do 12 proc.

ix4 zapewni Toyocie tańsze i szybsze dotrzymanie tych limitów, ale świadczy o chęci japońskiej firmy, by wejść na chiński rynek pojazdów na nową energię przed wypuszczeniem własnego e-auta w 2020 r. Do niedawna Toyota była jednym z większych producentów przeciwnych pełnej elektryfikacji napędu i stawiała na pojazdy na ogniwo paliwowe. Strategia władz w Chinach zmieniła jej nastawienie. Na salonie w Pekinie w kwietniu Toyota pokazała hybrydy plug-in Corolli i Levina, których sprzedaż zacznie się w 2019 r. Firma pracuje też nad własnym e-autem, które powinno pojawić się na rynku w 2020 r.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca