Odzieżowo-jubilerska grupa VRG, właściciel marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk ,nie przedstawi już w tym roku nowej strategii – wynika z naszych informacji. Kiedy dokładnie to nastąpi, nie jest ustalone, ponieważ rada nadzorcza poszukuje nadal prezesa zarządu.
Obecnie funkcję tę w randze pełniącego obowiązki sprawuje oddelegowany z rady Jan Pilch, przedsiębiorca i inwestor, współtwórca marki Artman, potem związany z Gino Rossi i Bytomiem.
Rada oddelegowała Pilcha do zarządu VRG pierwszy raz 10 września, a drugi raz 2 grudnia. Zgodnie z przepisami delegat może być p.o. prezesa przez trzy miesiące. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby rada powołała Jana Pilcha z czasem na docelowego prezesa spółki. Czy tak właśnie będzie – można się tylko domyślać.
Jan Pilch przez fundusz zarządzany przez Forum TFI jest mniejszościowym akcjonariuszem VRG. Otrzymał walory spółki w rozliczeniu za akcje Bytomia, właściciela sieci sklepów z odzieżą męską, którego d. Vistula Group przejęła, obiecując inwestorom w 2018 roku spore synergie. Przeciwnikiem przejęcia był wtedy należący do rodziny Kolańskich Colian Holding (inwestuje poprzez Ipopema TFI, kojarzony jest z nim fundusz 21 FIZ AN). Kolańscy są obecnie głównymi rozgrywającymi z VRG.
Choć strategia nie została opublikowana, nie oznacza to, że w VRG nic się nie dzieje. Wólczanka to już nie tylko marka koszul. Deni Cler wiosną trafiła na Zalando, a w miniony weekend w centrum handlowym Silesia w Katowicach ruszył pierwszy sklep Vistuli w nowym formacie. Jest on prawie dwa razy większy niż dotychczasowe salony tej marki (liczy 300 mkw.) i obejmuje szerszy asortyment, powiększony o ofertę dla kobiet. Grupa zapowiada, że w I półroczu 2022 r. otworzy kolejne dwa sklepy w tym koncepcie.