Reklama

Firmy częściej zwlekają z publikacją nowych strategii

Niepewność, co przyniesie przedsiębiorcom 2022 rok, sprawia, że rośnie grono firm publicznych odkładających publikację wieloletnich planów.

Publikacja: 15.12.2021 21:00

Firmy częściej zwlekają z publikacją nowych strategii

Foto: Bloomberg

Odzieżowo-jubilerska grupa VRG, właściciel marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk ,nie przedstawi już w tym roku nowej strategii – wynika z naszych informacji. Kiedy dokładnie to nastąpi, nie jest ustalone, ponieważ rada nadzorcza poszukuje nadal prezesa zarządu.

Obecnie funkcję tę w randze pełniącego obowiązki sprawuje oddelegowany z rady Jan Pilch, przedsiębiorca i inwestor, współtwórca marki Artman, potem związany z Gino Rossi i Bytomiem.

Rada oddelegowała Pilcha do zarządu VRG pierwszy raz 10 września, a drugi raz 2 grudnia. Zgodnie z przepisami delegat może być p.o. prezesa przez trzy miesiące. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby rada powołała Jana Pilcha z czasem na docelowego prezesa spółki. Czy tak właśnie będzie – można się tylko domyślać.

Jan Pilch przez fundusz zarządzany przez Forum TFI jest mniejszościowym akcjonariuszem VRG. Otrzymał walory spółki w rozliczeniu za akcje Bytomia, właściciela sieci sklepów z odzieżą męską, którego d. Vistula Group przejęła, obiecując inwestorom w 2018 roku spore synergie. Przeciwnikiem przejęcia był wtedy należący do rodziny Kolańskich Colian Holding (inwestuje poprzez Ipopema TFI, kojarzony jest z nim fundusz 21 FIZ AN). Kolańscy są obecnie głównymi rozgrywającymi z VRG.

Choć strategia nie została opublikowana, nie oznacza to, że w VRG nic się nie dzieje. Wólczanka to już nie tylko marka koszul. Deni Cler wiosną trafiła na Zalando, a w miniony weekend w centrum handlowym Silesia w Katowicach ruszył pierwszy sklep Vistuli w nowym formacie. Jest on prawie dwa razy większy niż dotychczasowe salony tej marki (liczy 300 mkw.) i obejmuje szerszy asortyment, powiększony o ofertę dla kobiet. Grupa zapowiada, że w I półroczu 2022 r. otworzy kolejne dwa sklepy w tym koncepcie.

Reklama
Reklama

VRG nie jest jedyną spółką publiczną, która zwleka z publikacją założeń nowej czy też zaktualizowanej strategii. Niedawno publikację tejże na 2022 r. przesunął Boryszew. Wcześniej jako termin prezentacji nowych założeń na 2022 r. wskazał zarząd Agory. Bartosz Hojka, prezes spółki wydającej „Gazetę Wyborczą" i właściciela m.in. sieci kin Helios, mówił o niepewności w otoczeniu biznesowym grupy.

Jest też grupa firm, które strategie ogłaszają. Do nich należy np. obuwnicze CCC czy Orange Polska. Ich zarządy miały o tyle łatwo, że nowe plany są kontynuacją dotychczasowych. Inaczej ma być w Grupie Cyfrowy Polsat. Zygmunt Solorz, jej założyciel, namawia zarząd do wejścia w nowe dla tej grupy biznesy. Według naszych informacji Polsat pokaże, co to oznacza jeszcze w tym roku. Giełdowi analitycy spodziewają się, że będzie to „na dniach", a nowym kierunkiem będzie energetyka.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama