Reklama
Rozwiń

Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Po 21 latach oczekiwania Chińczycy wreszcie przygotowują się do zimowych igrzysk olimpijskich. Zaplanowane są na 4-20 lutego 2022.

Publikacja: 12.10.2021 17:23

Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Foto: Bloomberg

Teraz sponsorzy, którzy zazwyczaj ogłaszają się na takich wydarzeniach, mają wielki problem : bo nie wiadomo dla kogo będą otwarte trybuny. Czy - jak wcześniej zapowiadano- tylko dla Chińczyków? Czy też może jednak zezwolą na przyjazd zagranicznych kibiców. Na razie wiadomo, że kraj jest praktycznie zamknięty i ma szanse otworzyć się dopiero w połowie roku 2022.

Dla sponsorów taka informacja jest kluczowa. Najwięksi z nich Intel Corp., Procter&Gamble, Coca Cola Co, Toyota Motor Corp wprawdzie nie ujawniają jakie mają przychody z rynku chińskiego, ale według wyliczeń firmy analitycznej Strategy Risks główni sponsorzy igrzysk, a jest ich 10-12 łącznie pozyskują z tego rynku 110 mld dol. rocznie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam
Biznes
Polska zbrojeniówka zbroi się w technologie. MON podpisuje nowe umowy
Biznes
Kolejne 180 czołgów K2 dla Polski. Jest umowa