Reklama

LPP lekko w górę po wstępnych wynikach za III kwartał

Zysk operacyjny odzieżowej grupy pozytywnie zaskoczył inwestorów. Analitycy spodziewali się mniejszego wzrostu tej pozycji. Aby osiągnąć zapowiadany wzrost marży brutto właściciel Reserved potrzebuje dobrych wyników za ostatni kwartał 2018 r.

Aktualizacja: 02.10.2018 12:27 Publikacja: 02.10.2018 12:24

LPP lekko w górę po wstępnych wynikach za III kwartał

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Dość neutralnie przyjęli inwestorzy wstępne wyniki odzieżowej Grupy LPP, właściciela m.in. marki Reserved. O godzinie 10.00 na wtorkowej sesji płacono za walor 8710 zł, o prawie 1,5 proc. więcej niż w poniedziałek.

LPP poinformowało w poniedziałek po zamknięciu notowań, że w III kw. br. zanotowało 2,05 mld zł przychodów (wzrost o 13 proc. rok do roku), 1,05 mld zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 18 proc.) oraz 125 mln zł zysku operacyjnego (poprawa o 21 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej).

Zysk operacyjny odzieżowego giganta okazał się też wyższy od średniej prognoz biur maklerskich ankietowanych przez PAP, która wynosiła 99,1 mln zł.

Czytaj także: Oblężenie pierwszego sklepu Reserved w Izraelu 

Powierzchnia handlowa LPP była wyższa we wrześniu br. niż rok temu o 10 proc., ale przychody grupy rosły także z wyłączeniem nowych sklepów, nie istniejących rok wcześniej.

Reklama
Reklama

LPP poinformowało, że w ujęciu like for like (LFL, w walutach lokalnych) wpływy sieci detalicznej były wyższe w III kw. br. niż rok temu o 3,6 proc.

Narastająco, po trzech kwartałach br. Grupa LPP odnotowała 5,68 mld zł przychodu (wzrost o 16 proc. rok do roku), 2,987 mld zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 21 proc.) oraz 319 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 58 proc.).

Marża brutto na sprzedaży na podstawie danych za 9 miesięcy to 52,5 proc.

Zarząd LPP zapowiadał, że w całym 2018 r. przychody grupy urosną w dwucyfrowym tempie, a marża brutto ma się zmieścić w granicach 54-55 proc. Przed firmą jeszcze najlepszy pod tym względem kwartał.

Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama