Wadliwe silniki – winny dostawca

Problemy Fiata. Włoskie fabryki koncernu wznowią dziś produkcję po tygodniowym przestoju

Publikacja: 26.02.2008 04:57

Powodem usterek w silnikach Diesla produkowanych przez bielską fabrykę Fiat-GM Powertrain były wadliwe części dostarczane przez jednego z kooperantów. Tak brzmi oficjalna wersja wydarzeń przedstawiona w komunikacie włoskiego koncernu. Skutkiem wad w silnikach było wstrzymanie 18 lutego pracy w pięciu zakładach Fiata we Włoszech, Turcji i Polsce.

Według włoskiej prasy wadliwy miał być jeden z 270 komponentów, z jakich w polskiej fabryce montowane są silniki. Jej rzecznik Marek Ramczewski nie chciał komentować sprawy. Zapewnił jedynie, że każdy silnik przed wysyłką do klienta jest uruchamiany, aby sprawdzić, czy działa prawidłowo.

Identyczne silniki z Bielska odbiera również europejski Opel. – Nie słyszałem o jakichkolwiek problemach z silnikami z Polski – mówi „Rz” Mark Kempe, rzecznik GM Europe. Z kolei związkowcy z „Solidarności” działającej w tyskich zakładach Fiata uważają, że przerwanie produkcji w fabrykach we Włoszech może świadczyć o buncie załóg – każdy zakład produkuje bowiem kilka wersji samochodów i nie do każdej muszą być montowane diesle.

– W naszej fabryce produkcja została zmniejszona, a koszty z tym związane są znikome. Możemy w tym czasie produkować wersje z innymi silnikami – mówi „Rz” rzecznik Fiat Auto Poland Bogusław Cieślar.

Oficjalny powód przestojów może być więc nie do końca prawdziwy. Zamieszanie może być równie dobrze efektem rywalizacji zakładów Fiata o zlecenie na produkcję nowego silnika do aut koncernu.

Dziś i jutro włoskie fabryki mają wznowić pracę. Według analityków UniCredit każdy dzień przestoju zakładów kosztuje koncern 8 mln euro.

Powodem usterek w silnikach Diesla produkowanych przez bielską fabrykę Fiat-GM Powertrain były wadliwe części dostarczane przez jednego z kooperantów. Tak brzmi oficjalna wersja wydarzeń przedstawiona w komunikacie włoskiego koncernu. Skutkiem wad w silnikach było wstrzymanie 18 lutego pracy w pięciu zakładach Fiata we Włoszech, Turcji i Polsce.

Według włoskiej prasy wadliwy miał być jeden z 270 komponentów, z jakich w polskiej fabryce montowane są silniki. Jej rzecznik Marek Ramczewski nie chciał komentować sprawy. Zapewnił jedynie, że każdy silnik przed wysyłką do klienta jest uruchamiany, aby sprawdzić, czy działa prawidłowo.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca