Reklama

Chińskie jednoślady zdobywają polskie drogi – rynek czeka dynamiczny rozwój

W 2007 r. przybyło w Polsce więcej jednośladów, niż wynikało z wstępnych szacunków „Rz”. W całym kraju zarejestrowano 115,5 tys. motorowerów i 42,2 tys. sztuk motocykli – nowych lub używanych z importu. W porównaniu z 2006 r. popyt na jednoślady wzrósł prawie dwukrotnie, a prognozy sprzedawców są wciąż optymistyczne.

Aktualizacja: 03.03.2008 16:17 Publikacja: 03.03.2008 02:13

Chińskie jednoślady zdobywają polskie drogi – rynek czeka dynamiczny rozwój

Foto: Rzeczpospolita

– Ten rok przynieść może kolejny rekord, bo przez dwa miesiące kupiono od nas już 3 tysiące jednośladów – powiedział Robert Żarkowski z firmy Zipp, która w ubiegłym roku sprzedała 16,7 tysiąca motorowerów i skuterów, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego zdaniem w kolejnych latach wzrost może jednak nie być tak dynamiczny, gdyż pod względem liczby jednośladów na jednego mieszkańca Polska zbliża się do średniej UE.

Hubert Liwski, dyrektor handlowy Yamaha Motor Polska, ma natomiast nadzieję, że w tym roku sprzedaż motocykli i skuterów jego firmy zwiększy się z 2,2 tys. do 3 tys. egzemplarzy.

Według informacji uzyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2007 roku zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce niemal 115,5 tys. nowych i używanych motorowerów. To prawie dwa razy (88,1 proc.) więcej niż w 2006 roku.

Egzemplarze nowe stanowią 79,6 proc. tej sumy – przybyło ich prawie 92 tysiące. To o 111 proc. więcej niż rok wcześniej. Za egzemplarze nowe uznawane są modele nie starsze niż trzyletnie, bo nawet takie jeszcze stoją w magazynach importerów.

Jednym z największych sprzedawców nowych motocykli i skuterów w Polsce jest firma Zipp. W dokumentach homologacyjnych w roli dostawców wymienianych jest jednak kilkanaście egzotycznie brzmiących firm, jak np. Senke, Jinlun, Aie, Baotian, Beyond, Branson, Odes, Longija czy Wangye.

Reklama
Reklama

Oprócz małych jednośladów, które można prowadzić bez prawa jazdy, w 2007 roku zarejestrowano też po raz pierwszy w Polsce 42,2 tysiąca nowych i używanych motocykli, o 50 proc. więcej niż w 2006 roku. Kupiono ich prawie 7,6 tysiąca sztuk, czyli o 48 proc. więcej niż rok wcześniej.

Motocykle dziesięciu znanych powszechnie marek, jak np. Honda, Kawasaki czy Suzuki, sprzedawane przez firmy - uczestników PZPM, stanowiły 46 proc. (3,8 tys. sztuk) rejestracji. Jak wynika z danych PZPM, w 2007 roku najwięcej sprzedano modeli standardowych, aż 929 sztuk, a najmniej sportowych – tylko 143.

Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama