– Ten rok przynieść może kolejny rekord, bo przez dwa miesiące kupiono od nas już 3 tysiące jednośladów – powiedział Robert Żarkowski z firmy Zipp, która w ubiegłym roku sprzedała 16,7 tysiąca motorowerów i skuterów, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego zdaniem w kolejnych latach wzrost może jednak nie być tak dynamiczny, gdyż pod względem liczby jednośladów na jednego mieszkańca Polska zbliża się do średniej UE.
Hubert Liwski, dyrektor handlowy Yamaha Motor Polska, ma natomiast nadzieję, że w tym roku sprzedaż motocykli i skuterów jego firmy zwiększy się z 2,2 tys. do 3 tys. egzemplarzy.
Według informacji uzyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2007 roku zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce niemal 115,5 tys. nowych i używanych motorowerów. To prawie dwa razy (88,1 proc.) więcej niż w 2006 roku.
Egzemplarze nowe stanowią 79,6 proc. tej sumy – przybyło ich prawie 92 tysiące. To o 111 proc. więcej niż rok wcześniej. Za egzemplarze nowe uznawane są modele nie starsze niż trzyletnie, bo nawet takie jeszcze stoją w magazynach importerów.
Jednym z największych sprzedawców nowych motocykli i skuterów w Polsce jest firma Zipp. W dokumentach homologacyjnych w roli dostawców wymienianych jest jednak kilkanaście egzotycznie brzmiących firm, jak np. Senke, Jinlun, Aie, Baotian, Beyond, Branson, Odes, Longija czy Wangye.