Z kolei aż 71,1 proc. z nas w ogóle nie bierze pod uwagę zmiany operatora stacjonarnego.
Ponad jedna trzecia badanych osób, które chciałyby zmienić operatora w ogóle nie bierze pod uwagę innej sieci stacjonarnej, co oznacza, że może zrezygnować z używania z tego rodzaju telefonu.
Jako alternatywnego operatora dla tej usługi respondenci wskazywali głównie Netię (25,6 proc.), Telefonię Dialog (5,1 proc.) oraz Telekomunikację Polską (5,4 proc.). Co czwarty badany wymienił innego operatora, ale aż 37,5 proc. ankietowanych nie wie, na jakiego operatora by się zdecydowało.
Prawie połowa osób, które już zrezygnowały z telefonu stacjonarnego uważa, że był za drogi. 95,4 proc. ankietowanych korzysta z telefonu stacjonarnego lub komórkowego. 51,4 proc. Polaków deklaruje, że w gospodarstwie domowym ma telefon stacjonarny. Prawie 41 proc. ma i taki i taki aparat, a 44 proc. tylko telefon komórkowy.
Korzystają oni w równym stopniu z telefonów abonamentowych jak i telefonów na kartę. Natomiast wśród dodatkowych telefonów w gospodarstwach domowych dominują telefony na kartę.