Lubelski Zarząd Przejść Granicznych (LZPG) w Chełmie wkrótce ogłosi kolejne przetargi na kontynuowanie budowy nowego przejścia na Ukrainę w Dołhobyczowie. W planach koszt inwestycji oszacowano na 150 mln zł.
– W zeszłym roku o pierwsze zlecenia biło się aż 16 firm. W przetargu wygrał wykonawca, który chciał za usługę 53 proc. ceny kosztorysowej – zdradza Jerzy Jaworski, dyrektor chełmskiego LZPG. Inwestycję zakończono i rozliczono w ekspresowym tempie. – Bardzo nam odpowiada takie podejście budowlanych partnerów do zadań, ale czy w tym roku firmy przyjmą podobną taktykę, trudno wyrokować – mówi Jaworski.
Ogromne ubiegłoroczne oszczędności dały także przetargi na inwestycje graniczne na Podlasiu, gdzie ceny usług spadły o co najmniej jedną trzecią. Najważniejszą dziś inwestycją na białoruskiej granicy jest rozbudowa lokalnego przejścia w Połowcach. Zbudowanie praktycznie od podstaw terminali do kontroli i odpraw w standardzie europejskim ma kosztować 170 mln zł. Połowce więc już znalazły się na marketingowym celowniku firm.
– W rozbudowywanym przejściu na granicy z Obwodem Kalinigradzkim w Gołdapi już za samo zniwelowanie terenu zapłacimy zdecydowanie mniej niż zaplanowano – cieszy się Stanisław Kowalski z Olsztyna, nadzorujący budowy szef wydziału Inwestycji Geodezji i Rolnictwa w warmińsko-mazurskim urzędzie wojewódzkim.
[srodtytul] Czas ucieka, Warbud idzie do sądu[/srodtytul]