Nieoficjalnie jednak wiadomo, że decyzja o produkowaniu nowej Pandy pod w Pomigliano d'Arco Neapolem już zapadła. Nawet tak niezależny menedżer, jak prezes Grupy Fiata, Sergio Marchionne nie może sobie pozwolić na pozbawienie pracy dwóch włoskich fabryk. Jednocześnie zapewnia, że nie ma odwołania od decyzji o zakończeniu w przyszłym roku produkcji w sycylijskiej fabryce Termini Imerese. Jest również niemal pewne, że obecny model Pandy nadal będzie budowany w Tychach.
[wyimek]Jeśli chcemy przekonać rynek do Lancii, to auto musi być niezawodne[/wyimek]
[srodtytul]Ypsylon z Tych. Ze względu na jakość[/srodtytul]
Tychy mają natomiast dostać dodatkowo całkowicie nowy model do produkcji — Lancię Ypsylon. Ta marka Fiata Auto w Polsce była dotychczas postrzegana jako luksusowa, głównie ze względu na to, że przez wiele lat takimi właśnie autami jeździł polski rząd.
Przenosząc produkcję Ypsylona do Polski, Fiat chce jednocześnie „przeflancować” to auto do tańszego, bardziej popularnego segmentu, co potencjalnie daje szansę na zwiększenie sprzedaży. Przedstawiciele Fiata nieoficjalnie również przyznają, że umieszczenie najmniejszej Lancii w fabryce słynnej z wysokiej jakości produkowanych aut daje nowemu modelowi kolejny atut. — Jeśli chcemy przekonać rynek do Lancii, to auto musi być niezawodne mówił „Rz’ przedstawiciel Fiata.