Fiat: poczekajcie do kwietnia

Szefowie Fiata, którzy pojawili się w Genewie, z przewodniczącym rady nadzorczej koncernu Luca Cordero di Montezemolo nie chcą ujawnić nic ze swoich planów dotyczących przetasowań w produkcji. Prezes Fiata, Lorenzo Sistino, zawsze bardzo rozmowny prosi, żeby poczekać do kwietnia. Wtedy wszystko będzie jasne

Publikacja: 03.03.2010 09:58

Przenosząc produkcję Ypsylona do Polski, Fiat chce wprowadzić to auto do tańszego, bardziej popularn

Przenosząc produkcję Ypsylona do Polski, Fiat chce wprowadzić to auto do tańszego, bardziej popularnego segmentu

Foto: Materiały Promocyjne

Nieoficjalnie jednak wiadomo, że decyzja o produkowaniu nowej Pandy pod w Pomigliano d'Arco Neapolem już zapadła. Nawet tak niezależny menedżer, jak prezes Grupy Fiata, Sergio Marchionne nie może sobie pozwolić na pozbawienie pracy dwóch włoskich fabryk. Jednocześnie zapewnia, że nie ma odwołania od decyzji o zakończeniu w przyszłym roku produkcji w sycylijskiej fabryce Termini Imerese. Jest również niemal pewne, że obecny model Pandy nadal będzie budowany w Tychach.

[wyimek]Jeśli chcemy przekonać rynek do Lancii, to auto musi być niezawodne[/wyimek]

[srodtytul]Ypsylon z Tych. Ze względu na jakość[/srodtytul]

Tychy mają natomiast dostać dodatkowo całkowicie nowy model do produkcji — Lancię Ypsylon. Ta marka Fiata Auto w Polsce była dotychczas postrzegana jako luksusowa, głównie ze względu na to, że przez wiele lat takimi właśnie autami jeździł polski rząd.

Przenosząc produkcję Ypsylona do Polski, Fiat chce jednocześnie „przeflancować” to auto do tańszego, bardziej popularnego segmentu, co potencjalnie daje szansę na zwiększenie sprzedaży. Przedstawiciele Fiata nieoficjalnie również przyznają, że umieszczenie najmniejszej Lancii w fabryce słynnej z wysokiej jakości produkowanych aut daje nowemu modelowi kolejny atut. — Jeśli chcemy przekonać rynek do Lancii, to auto musi być niezawodne mówił „Rz’ przedstawiciel Fiata.

Ypsylon ma stać się dla całej Lancii tym, czym dla Alfy Romeo ma być pokazana wczoraj Giulietta, auto z wieloma zaskakującymi rozwiązaniami, np. sprytnie ukrytą klamką w tylnych drzwiach i ogromnym, jak na tą klasę, bagażnikiem. Wszystko więc wskazuje na to, że Fiat ostatecznie ma pomysł na przyszłość tej marki.

[srodtytul]Puzzle z Lancią i Chryslerem[/srodtytul]

[wyimek]Docelowo, auta producentów mają zostać do siebie "dopasowane", co oznacza, że powinny również charakteryzować się podobnym spalaniem.[/wyimek]

Można powiedzieć, że Polska fabryka będzie brała udział w integracji Fiata z Chryslerem, bo to właśnie Lancia ma być modelem, który najszybciej zostanie skojarzony z autami Chryslera. Na razie ta integracja idzie trochę na siłę. W Genewie Fiat pokazał piękną Lancię Deltę z logo amerykańskiego koncernu. Efekt tej fuzji wygląda przedziwnie i na razie obydwie marki nie za bardzo do siebie pasują.

Włosi jednak wyraźnie starają się, aby jak najszybciej widać było efekty współpracy . Tapicerka w niektórych modelach Chryslera pochodzi od znanego włoskiego producenta Poltrona Frau. Auta zostały pomalowane lakierem na bazie wody, szereg elementów wyposażenia wnętrza powstaje z surowców wtórnych, korka i bambusa, zaś dywaniki odłogowe wyprodukowano z przerobionych jutowych worków.

Harald Wester wiceprezes Fiata Auto ds. technologii, a jednocześnie prezes Alfy Romeo, Maserati i Abartha zapewniał, że Chrysler i Lancia będą się dopasowywały „puzzel po puzzlu”. Na razie jednak z dopasowaniem kawałków tej układanki są jeszcze kłopoty. Przy modelach Chryslera nie umieszcza się na przykład informacji o konsumpcji paliwa. I z dopasowaniem marek w tej dziedzinie z pewnością będą problemy, chociaż inżynierowie Fiata zapewniają, że znacznie mniejsze, niż wskazywałyby na przykład zamontowane w modelu Chrysler 300 eco style, potężne 5,7 litrowe silniki.

[wyimek]Jeep wnosi do Fiata nową stylistykę, która może stać się przebojem na rosyjskim lub chińskim rynku[/wyimek]

Ostatecznie pojawienie się na tabliczkach zawierających dane techniczne, kompletu informacji dotyczących tego auta będzie oznaczało, że fuzja rzeczywiście się udała. Spalanie ma być niskie, nawet jak na standardy europejskie.

[srodtytul]Jeep pojedzie osobno[/srodtytul]

Odrębnie będzie zapewne promowana marka Jeep, którą Chrysler wniósł w posagu. W Genewie czarne błyszczące terenówki Chryslera stoją blisko Fiata i Lancii, ale widać, że to zupełnie inna stylistyka, której Fiat dotychczas nie miał, a która może stać się przebojem na rosyjskim lub chińskim rynku.

[i]Danuta Walewska w Genewy[/i]

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?