Internauci szukają prezentów w sieci

Gry komputerowe, odtwarzacze DVD, płaskie telewizory i sprzęt do nawigacji będą najchętniej kupowane w trakcie przedświątecznej gorączki w e-sklepach. Świadczy o tym skok zainteresowania tymi towarami odnotowywany w serwisach porównujących ceny.

Aktualizacja: 29.11.2007 22:03 Publikacja: 29.11.2007 18:06

Internauci szukają prezentów w sieci

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

– W listopadzie ceny oraz opisy techniczne niektórych produktów zaczęły być znacznie częściej porównywane niż miesiąc wcześniej. Można to wiązać ze zbliżającym się sezonem wzmożonych zakupów – uważa Monika Janiszewska, specjalista serwisu Skąpiec.pl, jednej z trzech najpopularniejszych w kraju porównywarek cen. Przedstawia ona ofertę 700 e-sklepów i ceny 200 tys. towarów.

Według analizy tego serwisu zainteresowanie ofertą gier komputerowych wzrosło o ponad 38 proc., odtwarzaczami DVD o ponad 19 proc. Ofertą telewizorów LCD interesuje się o 18 proc. więcej potencjalnych nabywców i w niemal podobnym stopniu wzrosło zainteresowanie jednym z ostatnich elektronicznych hitów – urządzeniami do nawigacji GPS.

Nie tylko sklepy internetowe oferujące sprzęt elektroniczny mogą liczyć na duży popyt. Wzrosło bowiem także zainteresowanie golarkami – o ponad 43 proc., i robotami kuchennymi – o prawie 29 proc.

Istnienie porównywarek ułatwia e-sklepom przygotowanie się do świątecznego sezonu zakupowego. Daje to im przewagę nad ich tradycyjnymi odpowiednikami.

W tym roku obroty ponad 3 tys. e-sklepów w Polsce mogą się powiększyć o 1 mld, do około 3,5 mld zł. Przy takim tempie rozwoju za trzy lata udział e-handlu w handlu detalicznym wyniesie ponad 4 proc.

Największe obroty na wirtualnym rynku nadal przypadają na serwis aukcyjny Allegro. Po trzech kwartałach jego przychody wyniosły 2,75 mld zł. Dla porównania całe ubiegłoroczne obroty Allegro przekroczyły 2,5 mld zł.

Także duże sklepy informują o zwiększonych obrotach. Sprzedający elektronikę użytkową Agito.pl przewiduje osiągnięcie w tym roku 120 mln zł przychodów, co oznaczałoby ich podwojenie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Handlująca sprzętem AGD i RTV spółka Hoopla.pl również liczy na prawie dwukrotny wzrost przychodów, do 52 mln zł. Klientów przyciąga do internetowych sklepów szeroka oferta, ale także ceny, niższe niż w tradycyjnych sklepach średnio o 9 proc.

– W listopadzie ceny oraz opisy techniczne niektórych produktów zaczęły być znacznie częściej porównywane niż miesiąc wcześniej. Można to wiązać ze zbliżającym się sezonem wzmożonych zakupów – uważa Monika Janiszewska, specjalista serwisu Skąpiec.pl, jednej z trzech najpopularniejszych w kraju porównywarek cen. Przedstawia ona ofertę 700 e-sklepów i ceny 200 tys. towarów.

Według analizy tego serwisu zainteresowanie ofertą gier komputerowych wzrosło o ponad 38 proc., odtwarzaczami DVD o ponad 19 proc. Ofertą telewizorów LCD interesuje się o 18 proc. więcej potencjalnych nabywców i w niemal podobnym stopniu wzrosło zainteresowanie jednym z ostatnich elektronicznych hitów – urządzeniami do nawigacji GPS.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?