– W listopadzie ceny oraz opisy techniczne niektórych produktów zaczęły być znacznie częściej porównywane niż miesiąc wcześniej. Można to wiązać ze zbliżającym się sezonem wzmożonych zakupów – uważa Monika Janiszewska, specjalista serwisu Skąpiec.pl, jednej z trzech najpopularniejszych w kraju porównywarek cen. Przedstawia ona ofertę 700 e-sklepów i ceny 200 tys. towarów.
Według analizy tego serwisu zainteresowanie ofertą gier komputerowych wzrosło o ponad 38 proc., odtwarzaczami DVD o ponad 19 proc. Ofertą telewizorów LCD interesuje się o 18 proc. więcej potencjalnych nabywców i w niemal podobnym stopniu wzrosło zainteresowanie jednym z ostatnich elektronicznych hitów – urządzeniami do nawigacji GPS.
Nie tylko sklepy internetowe oferujące sprzęt elektroniczny mogą liczyć na duży popyt. Wzrosło bowiem także zainteresowanie golarkami – o ponad 43 proc., i robotami kuchennymi – o prawie 29 proc.
Istnienie porównywarek ułatwia e-sklepom przygotowanie się do świątecznego sezonu zakupowego. Daje to im przewagę nad ich tradycyjnymi odpowiednikami.
W tym roku obroty ponad 3 tys. e-sklepów w Polsce mogą się powiększyć o 1 mld, do około 3,5 mld zł. Przy takim tempie rozwoju za trzy lata udział e-handlu w handlu detalicznym wyniesie ponad 4 proc.