Mleczarskie potęgi rosną w siłę

Mlekovita i Mlekpol zapowiadają walkę o zwiększenie udziałów w rynku. Obie spółki w 2008 roku wydadzą po 100 mln złotych na inwestycje w swoich zakładach.

Publikacja: 17.01.2008 00:40

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego, wicelider krajowej branży mleczarskiej, do końca marca wprowadzi do sklepów ser mozzarella. – Zdecydowaliśmy się na taki ruch, ponieważ popyt na sery tego typu jest w Polsce coraz większy – wyjaśnia Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. Mozzarellę wytwarzać będzie należący do tej spółdzielni zakład w Zakopanem.Linia do produkcji mozza-relli to niejedyna inwestycja zaplanowana przez Mlekovitę na bieżący rok. – W sumie na zwiększenie mocy produkcyjnych i nowe linie zamierzamy wydać do końca grudnia 100 mln złotych – zapowiada prezes Sapiński.

Inwestycje za podobną kwotę planuje w tym roku także lider rynku – Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol z Grajewa. – Chcemy rozbudować naszą ofertę – przyznaje Edmund Borawski, prezes Mlekpolu. Na razie jednak nie zdradza, czym jego firma zamierza zaskoczyć konsumentów.

Sposobem na dalszy rozwój obu przedsiębiorstw mają być także przejęcia. – Prowadzimy rozmowy z kilkoma spółdzielniami. Liczymy, że uda nam się zakończyć negocjacje w pierwszej połowie roku – mówi Dariusz Sapiński. Wśród zakładów, z którymi rozmawia Mlekovita, jest Spółdzielnia Mleczarska z Nowego Dworu Gdańskiego. W 2008 roku spółka z Wysokiego Mazowieckiego zamierza także kupić zakład mleczarski w Rosji. Coraz bliżej finalizacji fuzji jest również Mlekpol. – Rozmawiamy z trzema spółdzielniami – informuje Edmund Borawski.

Na koniec 2007 roku przychody Mlekpolu wyniosły 1,8 mld złotych. Były o jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. O 18,5 proc., do 1,6 mld złotych, przychody zwiększyła natomiast Mlekovita.

Wartość sprzedaży spółdzielni poszła w górę dzięki ubiegłorocznej hossie na światowym rynku mleczarskim. Rekordowo drogie były w 2007 roku m.in. odtłuszczone mleko w proszku oraz masło.

– W 2007 roku zwiększyliśmy przychody z eksportu o 50 proc. – mówi Dariusz Sapiński. Jego firma eksportowała przede wszystkim sery, masło i serwatkę m.in. do krajów Unii Europejskiej i Azji, a także do Rosji.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego, wicelider krajowej branży mleczarskiej, do końca marca wprowadzi do sklepów ser mozzarella. – Zdecydowaliśmy się na taki ruch, ponieważ popyt na sery tego typu jest w Polsce coraz większy – wyjaśnia Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. Mozzarellę wytwarzać będzie należący do tej spółdzielni zakład w Zakopanem.Linia do produkcji mozza-relli to niejedyna inwestycja zaplanowana przez Mlekovitę na bieżący rok. – W sumie na zwiększenie mocy produkcyjnych i nowe linie zamierzamy wydać do końca grudnia 100 mln złotych – zapowiada prezes Sapiński.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku