Do 2015 roku rynek urządzeń i usług GPS na świecie powiększy się czterokrotnie, do ponad 132 miliardów dolarów – przewidują analizy wykonane na zlecenie europejskiego Galileo Market Observatory.

Zmotoryzowani turyści to największa grupa cywilnych użytkowników satelitarnego systemu GPS, mającego wojskowy rodowód.

Zdaniem analityków szybko ma się rozwijać także sektor profesjonalnych zastosowań – w zarządzaniu flotą pojazdów, lokalizowaniu pracowników zatrudnionych w terenie, monitorowaniu ładunków itd. Rynek GPS ma się powiększyć trzykrotnie do około 29 miliardów dolarów w 2015 roku.

Podobne tendencje widać także w Polsce. Szczególny był zwłaszcza ubiegły rok. Według ocen firm, które dostarczają sprzęt GPS, a także badań GfK Polonia w 2007 roku sprzedanych zostało około 250 tysięcy urządzeń do nawigacji. Wartość rynku GPS osiągnęła prawie 250 mln zł. Na zwiększoną popularność takiego sprzętu wpłynęła obniżka jego cen – w ciągu roku spadły o 50 – 60 proc. Preferencje nabywców badane przez internetowe serwisy porównujące ofertę i ceny wskazują, że sprzęt GPS będzie nadal chętnie kupowany. Według analiz serwisu Skąpiec.pl, największe zainteresowanie polskich nabywców (80 proc.) budzą podręczne palmtopy z modułem GPS.