– Oferty na zimę wprowadziliśmy z końcem kwietnia. Polacy coraz częściej rezerwują wyjazdy z dużym wyprzedzeniem. Mamy już sporo rezerwacji na święta i sylwestra w Egipcie – mówi Małgorzata Kozakowska z radomskiego biura podróży Alfa Star. Klienci, którzy teraz wykupią wycieczki, mogą liczyć na 16 proc. rabatu na pobyt oraz wycieczki objazdowe w Egipcie.

Magdalena Krzywosińska z portalu Wakacje.pl dodaje, że tak wczesna sprzedaż ofert zimowych pojawiła się już w ubiegłym roku. – Promocje first minute trwają do połowy września i można wtedy kupić wycieczkę nawet z 20-proc. zniżką – wyjaśnia.

Biuro podróży Rainbow Tours liczy na wzrost liczby klientów w nadchodzącym sezonie o 100 proc., czyli do 28 tys. Mają oni wydać na wycieczki odbywające się od listopada 2008 do marca 2009 r. około 100 mln zł. – Największą popularnością cieszą się Meksyk i Tajlandia. Zainteresowanie wzbudzają też Kuba, Kenia i Sri Lanka – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes spółki. Dzięki wzrostowi liczby Polaków wyjeżdżających na egzotyczne wczasy zimą możliwe było uruchomienie czarterów właśnie w tych kierunkach, co znacząco obniżyło cenę takiej imprezy. Wycieczkę do Meksyku można już kupić za ok. 4,5 tys. zł, a do Tajlandii za 3,6 tys. zł.

– Przyrost liczby klientów prowadzi do spadku cen, a ten z kolei nakręca koniunkturę, bo większą grupę osób stać na wyjazdy– wyjaśnia Piotr Henicz, członek zarządu Itaki. Ta firma zamierza w sezonie zimowym wysłać na wczasy 45 – 50 tys. osób, czyli o 50 proc. więcej niż przed rokiem.

Wykupując wycieczkę z dużym wyprzedzeniem, warto ubezpieczyć się na wypadek rezygnacji. – Wiele firm w ramach promocji first minute oferuje ubezpieczenie jako bonus – mówi Magdalena Krzywosińska.

– Ubezpieczyciel zwróci pieniądze, gdy klient udokumentuje, że nie może jechać z ważnych przyczyn. Biura podróży mają obowiązek oferowania tego ubezpieczenia, ale od klienta zależy, czy je wykupi – dodaje Piotr Zawistowski, prezes Triady. Jego firma oferuje własny produkt quasi-ubezpieczeniowy OKAZ. – To, jaką część wpłaconej sumy otrzyma z powrotem klient, który rezygnuje, zależy od tego, na ile dni przed wyjazdem nas o tym poinformuje – wyjaśnia.

Od 1 kwietnia 2007 do 31 marca 2008 r. sprzedaż wycieczek zimowych miała 17-proc. udział w przychodach Triady wobec 7 proc. rok wcześniej.

Rozpoczęcie sprzedaży wycieczek z dużym wyprzedzeniem to pozytywne zjawisko. Tak jest w całej Europie.

Teraz klienci polskich biur podróży także mogą dużo wcześniej zaplanować sobie wyjazd i dostać za to zniżki.

Autopromocja
Panel dyskusyjny "Rozwój sektora PRS"

Dla wielu klientów zakup mieszkania stanie się nieosiągalny

OGLĄDAJ RELACJĘ

Nie ma w tym żadnego niebezpieczeństwa, jeśli jedziemy ze sprawdzonym touroperatorem. A nawet gdyby zbankrutował, musi mieć ubezpieczenie, więc klienci dostaną zwrot pieniędzy. Warto też, żeby turyści pomyśleli o wykupieniu ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z imprezy. Wówczas jeśli okaże się, że ich plany się zmieniły i nie mogą pojechać na wycieczkę, także dostaną zwrot pieniędzy.