Między styczniem a czerwcem Polacy kupili 7,2 tys. aut luksusowych i supersportowych – informuje Instytut Samar.
– Coraz więcej najdroższych modeli nowych lub prawie nowych trafia do Polski w ramach prywatnego importu – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Samaru. – Łącząc go ze sprzedażą dilerów, oceniam, że segment luksusowy rośnie o ok. 100 proc. W przypadku supersportowych aut to wzrost już o 190 proc.
Potencjał ten widzą producenci. W październiku nasz rynek wzbogaci się o Infiniti. Pierwszy salon tej luksusowej marki buduje w Warszawie grupa PGD. W marcu zadebiutował Bentley. – Sprzedaliśmy kilka aut, w średniej cenie 800 tys. zł brutto – mówi Maciej Janiszewski, dyrektor generalny Bentley Service Warszawa. – To był dobry moment na wprowadzenie marki do Polski. Grono, które stać na samochód za ponad 400 tys. zł, liczy ok. 5 tys. osób.
W pierwszych pięciu miesiącach 2008 r. trafiło na nasze drogi m.in. 12 bentleyów, dziewięć ferrari, siedem aston martinów, cztery maserati, dwa maybachy i jeden rolls-royce. Sprzedaż aut takich marek jak Porsche, Lexus, najdroższych wersji Mercedesa, BMW i Audi liczona jest w setkach.