W przyszłym roku UPC zakończy wart ponad 500 mln zł program rozbudowy własnej sieci kablowej. Zdaniem szefa spółki Simona Boyda to bardziej opłacalna inwestycja niż przejęcia konkurencyjnych sieci.
– Obecnie 80 proc. naszej sieci umożliwia świadczenie trzech usług telekomunikacyjnych. To przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów. Nominalne ceny naszych produktów spadają‚ ale przychody od pojedynczego abonenta rosną‚ ponieważ coraz częściej kupuje on dwie lub trzy usługi. Wzrost przychodów spółki w Polsce jest jednym z najwyższych uzyskiwanych przez UPC w Europie – mówi Simon Boyd‚ szef UPC Polska. Przychody spółki w 2007 r. wyniosły ok. 627 mln zł‚ czyli o 100 milionów więcej niż w 2006 r.
– Rynek ma potencjał‚ dlatego spodziewamy się równie szybkiego zwiększania przychodów w tym roku – mówi Boyd. Ich wzrost spowodowany jest zwiększającą się liczbą klientów usług internetowych (50 proc.) i telefonicznych
(o 80 proc.) Liczba abonentów telewizji analogowej prawie już nie rośnie‚ ale UPC przekonuje ich do zakupu nowoczesnych usług cyfrowych.Operator wprowadził je do komercyjnej oferty w maju i nie chce się na razie chwalić liczbą abonentów.
Usługi cyfrowe są dosyć drogie‚ a ich zasięg na razie ograniczony do Warszawy i południa kraju (Katowice‚ Kraków‚ Wrocław). W tym tygodniu UPC rozpoczęło testowanie ich w Trójmieście.