W połowie lipca Belvedere, właściciel marki Sobieski, wniósł o sądową ochronę przed wierzycielami.
Dystrybutor i producent alkoholi CEDC chce wykorzystać trudności swego konkurenta Belvedere SA do zwiększenia udziału w rynku polskim.
- Możemy kupić udziały w rynku. Zobaczymy co się wydarzy, może niektóre ich marki będą na sprzedaż. Oczywiście można kupić kilka marek, ale nie całą firmę - uważa Carey.
Uwaga producenta wódek Żubrówka, Bols czy Soplica zwraca się także ku Czechom, lecz prezes CEDC nie podał więcej szczegółów.
Po ogłoszeniu dobrze przyjętych przez rynek wyników za drugi kwartał tego roku CEDC podniósł prognozę przychodów na 2008 rok do 1,65-1,80 miliarda dolarów z wcześniej planowanych 1,57-1,70 miliarda dolarów oraz rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję do 2,75-2,95 dolara z wcześniej zakładanego 2,65-2,80 dolara na akcję.