W Polsce co roku sprzedaje się 9 – 10 mln telefonów komórkowych, z czego większość w salonach operatorów. Nabywca płaci cenę znacznie niższą od rynkowej, ponieważ operatorowi opłaca się sfinansować całą jego wartość albo jej część. To inwestycja, którą odbierze sobie w czasie dwuletniej umowy o świadczenie usług telefonicznych. Coraz więcej Polaków kupuje jednak telefony za pełną cenę poza sieciami operatorów.
– Szacujemy, że w ubiegłym roku udział sprzedaży telefonów w wolnej sprzedaży sięgnął ponad 20 proc., czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej – mówi Grzegorz Kania, dyrektor sprzedaży w LG Electronics. Poza salonami operatorów LG znalazło nabywców na 12 proc. wszystkich aparatów sprzedanych w Polsce.
[wyimek]10 mln sztuk nowych telefonów komórkowych sprzedawanych jest co roku w Polsce[/wyimek]
Zdaniem Piotra Bubaka, dyrektora marketingu w Nokia Poland, tendencja ta nasiliła się w ostatnich miesiącach 2008 r. – W najbliższym czasie dostawy firmy Nokia do tego segmentu mogą przekroczyć 20 proc. – mówi Piotr Bubak. Nowy trend wynika jego zdaniem z nowych oczekiwań nabywców telefonów komórkowych.
– Coraz więcej klientów decyduje się na zakup telefonu za cenę wyższą niż 1 PLN, ale bardziej dostosowanego do indywidualnych oczekiwań i potrzeb. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie modelami często niedostępnymi w ofercie wszystkich operatorów – mniej standardowymi, bardziej oryginalnymi – ocenia Bubak.