– W ciągu dziewięciu miesięcy 2009 r. sprzedaliśmy ponad 4,4 mld papierosów, czyli o prawie 24 proc. więcej niż w tym samym okresie 2008 r. Zakładamy, że zbliżone tempo uda nam się osiągnąć w ciągu całego roku – mówi "Rzeczpospolitej" Andrzej Skubiszewski, prezes Japan Tobacco Polska, czwartego producenta papierosów w naszym kraju. Należąca do japońskiego koncernu spółka zwiększa sprzedaż mimo spadającego popytu na papierosy. Firma badawcza Cyber Service podaje, że od stycznia do września 2009 r. zmniejszył się on o 6,4 proc.

Według analityków Nielsena w sierpniu 2009 roku udziały rynkowe JTI Polska wynosiły 8,5 proc. Rok wcześniej były o niemal 2 pkt procentowe niższe. W przeciwieństwie do części konkurentów JTI Polska nie zrobiła dużych zapasów przed ostatnią podwyżką akcyzy. Dzięki temu uniknęła problemów związanych z wymianą znaków akcyzowych, która dodatkowo pogłębiła tegoroczny spadek sprzedaży papierosów.

Zdaniem Skubiszewskiego skutki przynosi także koncentrowanie się JTI na kilku silnych markach o międzynarodowym zasięgu, m.in. na camelach i LD. W 2008 r. przychody JTI Polska przekroczyły 1,2 mld zł. Były o 34 proc. wyższe niż rok wcześniej. Firma nie podaje prognoz na 2009 r. Zakłada jednak, że ponownie poprawi przychody.