Wejście w życie tego rozporządzenia uzależnione jest od decyzji KE w sprawie zgodności z przepisami wspólnotowymi proponowanego wsparcia.
Udzielenie wsparcia przedsiębiorcy ze środków publicznych możliwe jest dopiero po zaakceptowaniu przez Komisję Europejską - wyjątek stanowi pomoc de minimis oraz pomoc udzielana w ramach wyłączeń grupowych. Przed dokonaniem notyfikacji planowana pomoc jest opiniowana przez Prezesa UOKiK - opinia nie ma jednak charakteru wiążącego, a jedynie doradczy - ma uświadamiać organom, które planują udzielić wsparcia, czy stanowi ono pomoc publiczną, czy podlega notyfikacji oraz czy jest szansa na wyrażenie przez Komisję Europejską zgody na udzielenie takiej pomocy.
Sama opinia nie jest przekazywana KE, gdyż jest sporządzana wyłącznie na potrzeby polskich organów udzielających pomocy. Za zgłoszenie (notyfikację) projektu programu pomocowego lub projektu pomocy indywidualnej Komisji Europejskiej, a następnie uczestniczenie w postępowaniu przed Komisją, odpowiedzialny jest Prezes UOKiK; Komisja ma dwa miesiące na wydanie decyzji stwierdzającej zgodność planowanego wsparcia z przepisami wspólnotowymi. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli w trakcie postępowania KE poprosi o dodatkowe informacje i wyjaśnienia. Kolejny dwumiesięczny termin liczy się od momentu otrzymania przez nią odpowiedzi. Od decyzji KE można odwołać się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.