Duma Volvo Cars nie sprawiła się dobrze

Volvo Cars zademonstrowało w Göteborgu nowy model S60. Auto samo hamuje przed przeszkodą by uniknąć zderzenia. Jakież było jednak zaskoczenie, gdy duma Volvo Cars na pokazie dla prasy zamiast zatrzymać się wjechało prosto w przyczepę ciężarówki

Publikacja: 09.05.2010 19:06

System, który testowano z powodzeniem już 400 razy nie zadziałał na pokazie przed zgromadzonymi na n

System, który testowano z powodzeniem już 400 razy nie zadziałał na pokazie przed zgromadzonymi na nim 120 dziennikarzami

Foto: Internet

- To co się zdarzyło jest niefortunne, smutne i trochę żenujące - tłumaczył fiasko testu szef prasowy Volvo Per-Åke Fröberg. Wyraził jednak przekonanie, że ten incydet nie zaszkodzi imagowi Volvo jako samochodu słynącego z bezpieczeństwa.

Volvo S60, które pojawi się na rynku za kilka miesięcy jest zaopatrzone w system automatycznego hamowania. System działa, gdy kierowca sam nie rozumie, że jego samochód za chwilę się z czymś zderzy. Unikalność systemu (istnieje on jednak też w innych markach) polega też na tym, że wyczuwa on pojawienie się na drodze nie tylko innych pojazdów, ale także ludzi.

Dlaczego jednak system, który testowano z powodzeniem już 400 razy nie zadziałał na pokazie przed zgromadzonymi na nim 120 dziennikarzami?

Technicy badali przyczyny całą noc i doszli wstępnie do wniosku, że zawiniła ludzka niedbałość w przygotowaniach do testu. Przypuszcza się, że szybkie załadowanie akumulatora przed pokazem mogło wypłynąć na zakłócenie systemu elektronicznego auta. Zdaniem jednak Per-Åke Fröberga, przyszli klienci nie powinni się martwić, że system automatycznego hamowania może okazać się nieskuteczny. Jego zdaniem bowiem działa na 100 procent.

Szef spółki marketingowej Volvo Bo Larsen, tłumaczył z kolei, że gdy właściciel samochodu ładuje akumulator, to dostrzeże ostrzeżenie w odczytniku auta. Do tego nie był wszakże zdolny manekin, który siedział w testowanym samochodzie. Podkreślił też, że system z automatycznym hamulcem to bynajmniej nie nowość i nie było do tej pory problemów z jego skutecznością. -Dlatego nie sądzimy, że sam system ma mankamenty, dodał.

W czasie testu w momencie zderzenia nie wyskoczyły też poduszki powietrzne wbudowane w pasywny system bezpieczeństwa samochodu. Według Volvo zależało to od tego, że nie były wyłączone. Tłumaczono to tym, że w autach, które poddaje się testom tak się dzieje, by chronić przed zniszczeniem wyposażenie samochodu.

I choć ostatni test skończył się fiaskiem, już za kilka dni będzie on ponownie demonstrowany przed mediami w Portugalii. 600 dziennikarzy będzie miało wówczas możliwość przetestowania, jak elektroniczny system automatycznego hamowania sprawuje się wobec przechodniów.

Nieudany test Volvo S60 nie należy do wyjątków. Precedens powstał gdy szwedzkie myśliwce wielozadaniowe Jas Gripen, uległy dwukrotnie wypadkom: pierwsza maszyna rozbiła się w 1989 r. podczas lotu testowego a druga siedemnaście lat temu w czasie powietrznych pokazów.

- To co się zdarzyło jest niefortunne, smutne i trochę żenujące - tłumaczył fiasko testu szef prasowy Volvo Per-Åke Fröberg. Wyraził jednak przekonanie, że ten incydet nie zaszkodzi imagowi Volvo jako samochodu słynącego z bezpieczeństwa.

Volvo S60, które pojawi się na rynku za kilka miesięcy jest zaopatrzone w system automatycznego hamowania. System działa, gdy kierowca sam nie rozumie, że jego samochód za chwilę się z czymś zderzy. Unikalność systemu (istnieje on jednak też w innych markach) polega też na tym, że wyczuwa on pojawienie się na drodze nie tylko innych pojazdów, ale także ludzi.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?