Inter Groclin powoli wychodzi na prostą

Mimo wygaszania programów stymulujących sprzedaż kondycja branży w Europie jest stabilna – ocenia Zbigniew Drzymała, prezes i główny udziałowiec Inter Groclin Auto

Publikacja: 07.06.2010 02:41

Na niektórych rynkach sprzedaż jest mniejsza niż przed rokiem, ale w skali całego kontynentu możemy mówić o stabilizacji. Odradza się również popyt na auta ze strony firm, które w 2008 i 2009 r. wstrzymały się z zakupami ze względu na kryzys gospodarczy – podkreśla Drzymała.

Słowa prezesa IGA znajdują potwierdzenie w statystykach. Jak podaje europejskie stowarzyszenie producentów aut ACEA, do końca kwietnia sprzedano w Europie 4,94 mln sztuk aut, co jest wynikiem o 5,2 proc. lepszym niż przed rokiem.

[wyimek][srodtytul]180 tys. zł[/srodtytul] zysku netto miał w I kw. IGA. Rok wcześniej było 4,2 mln zł straty[/wyimek]

Drzymała wierzy, że stabilizacja na rynku pozwoli Groclinowi, producentowi tapicerki samochodowej, odbudować pozycję. W 2009 r. ze względu na problemy z finansowaniem działalności wielkopolska spółka musiała ograniczyć skalę działania. Teraz, jak informuje prezes, spółka powoli wychodzi na prostą.

Dzięki zawartemu jesienią 2009 r. porozumieniu z bankami zawieszono spłatę 17 mln zł kredytów na rok, dając Groclinowi szanse na zwiększenie przychodów do poziomu pozwalającego na bezproblemową obsługę zadłużenia. Drzymała oczekuje, że tegoroczne przychody mogą być mniejsze niż ubiegłoroczne 171 mln zł, kolejny rok ma przynieść za to znaczący wzrost obrotów.

– Przygotowujemy się już do realizacji negocjowanych obecnie zamówień, które będą wymagać przez nas zwiększenia skali produkcji i zatrudnienia nowych pracowników – mówi Drzymała.

Groclin posiada trzy zakłady: w Grodzisku, Karpicku i ukraińskim Użgorodzie, buduje fabrykę w miejscowości Dolina na Ukrainie. W 2009 r. mówiło się o sprzedaży części z nich. – Nie myślimy o tym. Rozmawiamy za to o wynajmie części hal produkcyjnych, by w pełni wykorzystać ich potencjał – mówi Drzymała.

Na niektórych rynkach sprzedaż jest mniejsza niż przed rokiem, ale w skali całego kontynentu możemy mówić o stabilizacji. Odradza się również popyt na auta ze strony firm, które w 2008 i 2009 r. wstrzymały się z zakupami ze względu na kryzys gospodarczy – podkreśla Drzymała.

Słowa prezesa IGA znajdują potwierdzenie w statystykach. Jak podaje europejskie stowarzyszenie producentów aut ACEA, do końca kwietnia sprzedano w Europie 4,94 mln sztuk aut, co jest wynikiem o 5,2 proc. lepszym niż przed rokiem.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne