2018 rok był kolejnym okresem wzrostu popularności usług telefonii komórkowej i marginalizacji telefonii stacjonarnej w Polsce – wynika z najnowszej edycji raportu opracowanego na podstawie badań ankietowych zrealizowanych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy Danae i Realizacja.
Stacjonarne łącze potrzebne firmom
Posiadanie telefonu komórkowego zadeklarowało 93,1 proc. badanych Polaków, o 2,2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie stopniało do 9,1 proc. badanych grono posiadaczy telefonów stacjonarnych.
Co ciekawe, spora grupa ankietowanych – okopoło jednej czwartej – jest zdania, że znikające niemal całkowicie z miejskiego krajobrazu budki telefoniczne to przydatne rozwiązanie.
Telefonia stacjonarna mocniej trzyma się wśród firm. Korzystanie z tego typu komunikacji deklaruje nadal ponad 23 proc. przedsiębiorstw.