Pieniądze trafiły już na konto.
Statek skończy budować szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia na przełomie 2010 i 2011 r. Zostanie wyczarterowany i będzie służyć przez kolejne lata na międzynarodowych liniach morskich przewozów kontenerowych. W budowie uczestniczyć mają firmy współpracujące ze stocznią oraz inżynierowie i budowniczy statków m.in. z dawnej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Kontrakt ma wpłynąć pozytywnie na kondycję finansową Gryfii.
Statek B 178-I/23 został przejęty jako zabezpieczenie przez ARP na przełomie 2008 i 2009 r. od Stoczni Szczecińskiej Nowa. ARP powołała spółkę celową ARANDA i w maju 2009 r. powierzyła jej dokończenie budowy statku – kontenerowca mogącego przewozić prawie 3100 kontenerów. Pierwotnie statek był przeznaczony dla niemieckiego armatora, który jednak wycofał się z jego zakupu. Wówczas przejęła go Agencja Rozwoju Przemysłu i przez spółkę Aranda ogłosiła przetarg na dokończenie budowy statku. Przetarg wygrała Gryfia. W listopadzie ubiegłego roku wygrała też przetarg na zakup zestawu sterowego do kontenerowca. Kupiła go za 211,6 tys. zł.
Model finansowania budowy statku opracowano na podstawie warunków określonych przez Stocznię Gryfia.
30 czerwca 2010 r. Aranda podpisała ostatnie umowy kredytowe pozwalające na uruchomienie prac budowlanych. Pierwsze środki finansowe posłużą głównie zakupom materiałów i urządzeń związanych z realizacją budowy.