W tym roku zostało wyremontowanych kolejnych 767 km dróg krajowych. Kosztowało to ok. 1,4 mld zł. – Kolejne ok. 1,07 mld zł zostało wydane na bieżące utrzymanie sieci – mówi Andrzej Maciejewski, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.
Jak wylicza Lech Witecki, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad, obecnie realizowane są budowy dróg ekspresowych i autostrad warte ok. 60 mld zł. W budowie jest 1403 km tras, z tego 753 km to fragmenty autostrad. Jednak w tym roku kierowcy dostaną zaledwie ok. 160 km nowych dróg. To m.in. 55 km trasy ekspresowej nr 3 z Klucza do Myśliborza, oddanej już zresztą do ruchu. Jeszcze w tym roku dojdzie kolejne 27 km S3 z Myśliborza do Gorzowa, a także 10,4 km drogi S8 w Warszawie.
W tym roku GDDKiA rozdała kontrakty warte ok. 22 mld zł. – Średnie ceny w przetargach były o 28 proc. niższe niż kosztorysy, co pozwoliło nam zaoszczędzić ok. 8,2 mld zł – mówi Lech Witecki.
W 2010 r. miało się zakończyć rozdawanie prac na budowę wszystkich zaplanowanych autostrad. Tego niestety nie udało się osiągnąć. Wciąż nie wiadomo, kto wybuduje drugą nitkę autostrady A18 czy 180 km trasy A1 ze Strykowa pod Łodzią do Pyrzowic na południu Polski.
Przyszły rok ma przynieść zakończenie budowy ok. 380 km nowych tras, w tym 230 km autostrad, 70,6 km tras ekspresowych i prawie 80 km obwodnic miast. Zakończyć ma się budowa m.in. autostrady A1 z Piekar Śląskich do Sośnicy na południu Polski czy ponad 10 km A4 na terenie Rzeszowa. Prace budowlane w nadchodzących 12 miesiącach mają się rozpocząć na 40,2 km autostrad, 159,3 km tras ekspresowych i 66,1 km dróg obwodowych.