Na polskich drogach w tym roku błyskawicznie przybywa terenówek. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, pojazdy terenowo-rekreacyjne typu SUV są obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem na polskim rynku. Tylko od stycznia do października dilerzy sprzedali 30,5 tys. takich samochodów. To aż o jedną trzecią więcej niż przed rokiem. W dodatku popyt na takie auta coraz bardziej rośnie.
Największą popularnością cieszą się niewielkie terenówki, zbudowane na bazie aut kompaktowych. Są dostępne cenowo, a zarazem oferują przyzwoita ilość miejsca i komfortu. Ich sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 61 proc. O ponad jedną trzecią więcej sprzedawanych jest aut mniejszego segmentu "B", z kolei o jedną piątą poprawiła się sprzedaż większych modeli segmentu średniego.
Ale i chętnych na największe SUV-y nie brakuje: tu sprzedaż wzrosła o przeszło 14 proc. Przykładem jest sukces mazdy:
- Sprowadziliśmy 186 sztuk modelu CX-9, które sprzedały się niemal „na pniu” w ciągu zaledwie kilku tygodni. To rekordowy wynik – mówi Łukasz Paździor, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.
Z kolei sprzedaż nieco mniejszego modelu CX-7 wzrosła o 140 proc. Rezultat jest tym lepszy, że bardzo duża część klientów Mazdy to klienci indywidualni.