Okęcie i LOT chcą budować hub

Okęcie i LOT chcą rywalizować o klientów z Helsinkami i Frankfurtem

Publikacja: 02.03.2011 03:31

Wspólną budowę portu przesiadkowego zakłada nowa strategia PLL LOT. Dokument – list intencyjny o zacieśnieniu współpracy między spółką a przedsiębiorstwem – ma zostać podpisany w ciągu dwóch – trzech tygodni.

O uruchomieniu hubu, czyli portu przesiadkowego, w Warszawie mówi się od kilku lat. Za każdym razem zarówno władze lotniska, jak i przedstawiciele resortu infrastruktury podkreślają, że do tego niezbędna jest współpraca z przewoźnikiem, który będzie siatkę połączeń obsługiwać.

– Z naszej strony budowa hubu sprowadza się do usprawnienia przepływu pasażerów i bagażu z samolotu do samolotu – mówi Michał Marzec, dyrektor Okęcia.

– Istniejącą  i budowaną infrastrukturę chcemy dostosować do odpowiednich standardów – dodaje. Obecnie ok. 11 proc. klientów Okęcia to pasażerowie tranzytowi. Ich liczba wzrosła po uruchomieniu przez LOT rejsów do Erewania i Tbilisi. – Na zachód latają przez Warszawę – mówi Marzec.

Minimalny czas przesiadki wynosi 40 minut.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku