W 2010 r. Polacy kupili niemal 58 mln litrów marki Czystej de luxe, najpopularniejszej wódki w naszym kraju wódki. Rok wcześnie jej sprzedaż była o 18,5 proc. niższa. Łącznie grupa Stock Spirits sprzedała w ubiegłym roku ok. 160 mln litrów alkoholi, wobec niemal 138 mln litrów w 2009 r.
Udziały Stock Spirits w Polsce sięgnęły w ubiegłym roku 36 proc. Właściciel Czystej de luxe jest także liderem Czechach, gdzie w 2010 r. kontrolował 36 proc. rynku wódki.
— Jesteśmy zadowoleni z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży biorąc pod uwagę, że rok 2010 był trudnym dla branży spirytusowej w Europie Centralnej — mówi Chris Heath, dyrektor generalny Stock Spirits.
W tym roku fundusz Oaktree Capital Management ma zdecydować o dalszej strategii dla kontrolowanego przez niego Stocka. Jednym ze scenariuszy jest debiut giełdowy grupy, m.in. na GPW. Nie wykluczone jest także, że Stock trafi do inwestora branżowego. Wśród zainteresowanych wymienia się koncern Diageo, producenta Smirnoffa - najpopularniejszej wódki na świecie.