Reklama
Rozwiń

Apple będzie dominować na rynku tabletów

Jeśli wierzyć prognozom Gartner Resarch, to wszystkie firmy poza Apple,em powinny dać sobie spokój z tabletami

Publikacja: 13.04.2011 03:54

Za liderem pustka

Za liderem pustka

Foto: Rzeczpospolita

Rynek przenośnych komputerów typu tablet jest i przez najbliższe cztery lata będzie całkowicie zdominowany przez iPada firmy Apple. To wniosek z prognozy firmy badawczej Gartner Research.

Na każde 100 tabletów, które zostaną sprzedane na świecie w tym roku, ponad 68 będą stanowiły urządzenia Apple,a. Jak prognozuje Gartner, udział iPada w rynku będzie spadał, osiągając w 2015 r. poziom 47,1 proc. W porównaniu z 2010 r. spadek wyniesie prawie 50 proc.

Apple nie ma jednak powodu do zmartwień. Rynek tabletów poszerza się. W 2011 r. ich sprzedaż ma wynieść ok. 81 mln, a w 2015 r. – ok. 242 mln (dane firmy iSuppli). Mimo spadku udziału w rynku na rzecz budowanych przez różnych producentów tabletów z systemem Google Android Apple zachowa przewagę konkurencyjną. Jest nią platforma dystrybucji zawartości, czyli App Store. Liczący ponad 300 tys. pozycji sklep z aplikacjami dla iPhone i iPada jest głównym źródłem przychodu z tych urządzeń.

Konkurencja nie może pochwalić się takim wyborem. Jednak jeśli liczba aplikacji dostępnych dla systemu Android stale się zwiększa, to duży kłopot ma pod tym względem Research In Motion (RIM), producent biznesowych smartfonów BlackBerry.

Z powodu nieporozumień z programistami tablet RIM PlayBook, który zadebiutuje w tym miesiącu, nie będzie początkowo oferował praktycznie żadnych dodatkowych funkcjonalności.  W sytuacji, kiedy PlayBook ma kosztować w podstawowej wersji tyle co iPad, sukces urządzenia wydaje się co najmniej niepewny.

Rynek przenośnych komputerów typu tablet jest i przez najbliższe cztery lata będzie całkowicie zdominowany przez iPada firmy Apple. To wniosek z prognozy firmy badawczej Gartner Research.

Na każde 100 tabletów, które zostaną sprzedane na świecie w tym roku, ponad 68 będą stanowiły urządzenia Apple,a. Jak prognozuje Gartner, udział iPada w rynku będzie spadał, osiągając w 2015 r. poziom 47,1 proc. W porównaniu z 2010 r. spadek wyniesie prawie 50 proc.

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina