Zysk netto wzrósł o ponad 25 proc., sprzedaż o przeszło 38 proc., a zysk operacyjny o blisko 19 proc.

Integer.pl to polska grupa pocztowa, dostawca rozwiązań pocztowo-kurierskich i usług z zakresu e-commerce. Świadczy także usługi finansowe i telekomunikacyjne.

W pierwszym kwartale grupa miała 57,46 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 36,2 proc. w porównaniu z 2010 r. Zysk netto wyniósł 4,83 mln zł i jest wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 25,8 proc. Rentowność netto  ukształtowała się na poziomie 8,4 proc.

W pierwszym kwartale 2011 roku Grupa Integer.pl osiągnęła 6,36 mln zł zysku operacyjnego, co daje wzrost o 18,9 proc. względem pierwszego kwartału 2010 roku. Skonsolidowana EBITDA jest wyższa względem analogicznego okresu roku ubiegłego o 37,9 proc. (wzrost z 7,42 mln zł do 10,23 mln zł).

Co najmniej 30 proc. w przychodach grupy w najbliższych latach będzie stanowić udział usług niestandardowych (w tym elektronicznych), w tym z tytułu ekspansji zagranicznej Paczkomatów InPost w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bliskim Wschodzie.

- Rok 2011 rozpoczęliśmy bardzo aktywnie, co znalazło swoje odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. Oczywiście są one również odzwierciedleniem działań prowadzonych przez Grupę Integer.pl w całym 2010 roku. Naszą ambicją jest utrzymanie tak wysokiej dynamiki rozwoju w kolejnych latach. Konsekwentnie – dzięki zdywersyfikowanej i strategicznie zaplanowanej działalności biznesowej – dążymy do tego, by utrzymać status jednej z najbardziej perspektywicznych spółek notowanych na GPW w Warszawie – podsumował Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl.

Stopa zwrotu z inwestycji w akcje Integer.pl osiągnęła na koniec marca 2011 roku poziom 488,11 proc. licząc od dnia debiutu spółki na warszawskiej GPW, a do 11 maja wzrosła do 619,58 proc.

W pierwszym kwartale 2011 r. Grupa Integer.pl kontynuowała rozwój usługi Paczkomaty 24/7. Rozpoczęła współpracę z estońską pocztą publiczną. Umowa z Eesti Post obejmuje nie tylko produkcję i zainstalowanie 38 paczkomatów, ale również partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w kwestii komercyjnego uruchomienia usługi na terenie Estonii. Wartość pierwszego etapu realizacji zlecenia wynosi 950 tys. euro, ale estońska poczta nie wyklucza kolejnych kontraktów z Integer.pl.

Ten rok, generalnie ma być dla firmy pod znakiem mocnego wejścia na międzynarodowe rynki. Do końca 2012 roku spółka planuje ekspansję Paczkomatów do co najmniej 9 krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz na Bliski Wschód.

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

- Rynki, na których działamy są bardzo perspektywiczne, ale otwarte tylko dla spółek potrafiących dynamicznie i elastycznie dopasowywać swoje możliwości i ofertę do szybko zachodzących na nim zmian - mówi Brzoska. Jak dodaje grupa Integer.pl poszła o krok dalej. - Usługi i produkty, które oferujemy kreują nowe trendy, choćby w sektorze e-commerce dzięki Paczkomatom InPost czy też w branży social-shopping. Przekonuje, że platforma sprzedażowa InFlavo, uruchomiona przez spółkę e-InPost z Grupy Integer.pl – bazująca na popularnym Facebooku – jest na polskim rynku pionierskim rozwiązaniem. - Za jej pośrednictwem przyczyniliśmy się do powstania nowego kierunku w obszarze handlu internetowego, określanego potocznie przez media jako f-commerce – mówi Rafał Brzoska.

W oparciu o Paczkomaty InPost Integer.pl zapowiada uruchomienie w tym roku innowacyjnej usługi umożliwiającej dokonanie całego procesu zakupowego wirtualnie, wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego. Kluczowym założeniem koncepcji jest wizyta w e-sklepie bazującym na platformie InFlavo, dokonanie opłaty za zakupy z wykorzystaniem opcji „mobilnych płatności" oferowanych przez InPost Finanse, aż po zamówienie i odbiór przesyłki w Paczkomacie.

Plany Grupy Integer.pl na 2011 rok zakładają wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do18-20 proc. do końca 2012 roku, zwiększanie liczby doręczanych listów (niemal 75 mln w 2009 roku, około 140 mln w 2010 roku, planowane 220-250 mln przesyłek w 2012 roku aż po osiągnięcie w 2013 roku progu 280-300 mln listów), promocję Power Post, czyli poczty hybrydowej. Duży nacisk grupa kładzie na powiększaniu sieci Paczkomatów. Oprócz międzynarodowej ekspansji, także w Polsce. Docelowo w całym kraju ma być uruchomionych 800 maszyn.

Oprócz tego grupa planuje wprowadzenie na rynek nowych marek telefonii komórkowej dedykowanych sieciom handlowym oraz rozwój i pozyskanie nowych klientów mobilnych płatności i e-faktur.