Kosmetyki sopockiej spółki Oceanic pojawiły się właśnie na półkach jednej z największych sieci supermarketów w Portugalii Continente Modelo. Wcześniej, w końcu marca, produkty firmy (w tym AA Cosmetics i AA Pharmaceutic) weszły do sprzedaży w największej na Ukrainie sieci aptek Med-Service.
– Planujemy w tym roku wzrost eksportu o 40 proc. – mówi Jolanta Górska, rzeczniczka Oceanic, gdzie w 2010 r. ok. jednej ósmej przychodów zapewniła sprzedaż za granicę, m.in. do Rosji, Estonii, na Białoruś, do Korei Płd.
Ubiegły rok przyniósł wzrost eksportu większości polskich firm kosmetycznych, co potwierdzają krajowe statystyki. Według najnowszych danych GUS po 11 miesiącach 2010 r. łączna wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków przekroczyła 1,4 mld euro i była największa od kilku lat.
Choć decydujący wpływ mają tu spółki globalnych koncernów, na czele z L'Orealem, Beiersdorfem (marka Nivea) czy Avonem, które w Polsce mają jedne ze swych największych w świecie fabryk, to i rodzime spółki mocno stawiają na zagraniczną sprzedaż.
Przedstawiciele firm przyznają, że choć tak na Wschodzie, jak i na Zachodzie widać jeszcze skutki kryzysu, to w trudnych czasach ich produkty bronią się dobrą relacją jakości do ceny.