Reklama
Rozwiń
Reklama

Chińczycy chcą latać do Budapesztu

Chińskie linie lotnicze Hainan Airlines rozważają kupno węgierskiego narodowego przewoźnika Malev lub stworzenie nowej linii lotniczej na Węgrzech - podał „Air Transport World"

Publikacja: 19.07.2011 18:13

Chińczycy chcą latać do Budapesztu

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

Gdyby doszło do sprzedaży, było by to pierwsze przejęcie europejskiej linii lotniczej przez chińskiego przewoźnika. Hainan Airlies już podpisał z Malevem porozumienie o zacieśnieniu współpracy.

Teraz Chińczycy w Budapeszcie negocjują warunki przejęcia. Hainan Airlines nie ukrywa, że rozmowy mogą potrwać nawet na 4 - 5 miesięcy.Jeśli nie zakończą się powodzeniem, chińskie linie nie wykluczają stworzenia nowego przewoźnika na Węgrzech.

Nie jest to pierwsze podejście Chińczyków do kupna Malevu. Hainan Airlines próbował to zrobić już w 2004 roku. Wtedy zrezygnował, bo nie miał jeszcze w Europie siatki połączeń. Chińczycy uznali wówczas również, że zbyt duże jest ryzyko finansowe takiego przedsięwzięcia.

Hainan Airlines jest według rankingu Skytraxa piątą najlepszą linią na świecie, jeśli chodzi o zapewnienie komfortu pasażerom, jedynym z chińskich przewoźników, który znalazł się na tej liście obok dubajskich Emirates i Singapore Airlines. Dysponuje 112 samolotami a w roku 2010 przewiózł na 90 trasach 18 mln pasażerów. W Chinach ma trzy centra przesiadkowe (huby) w Haiku, gdzie jest zarejestrowana, Pekinie oraz Urumqi.

Hainan Airlines należy do władz prowincjonalnych Hainanu (48,6 proc.), Grand China Airlines Holding Company (32,8 proc.) i George'a Sorosa, miliardera węgierskiego pochodzenia (18,6 proc.). Oprócz wykonywania połączeń wewnętrznych,  Hainan Airlines lata także do Budapesztu, Berlina, Brukseli, Seattle, Nowosybirska, St Petersburga, Moskwy, Dubaju, Luandy, Astany, Seulu, Bangkoku i Singapuru.

Reklama
Reklama

Rok temu Hainan Airlines rozważał otwarcie połączeń do Warszawy, ale zawiesił te plany.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama