Reklama

Polski tablet, telewizor i nawigacja samochodowa w jednym

Lark, polski producent tabletów, zaprezentował pierwszy na rynku przenośny telewizor. Urządzenie może jednocześnie pełnić funkcję nawigacji satelitarnej

Publikacja: 25.08.2011 17:51

Polski tablet, telewizor i nawigacja samochodowa w jednym

Foto: Bloomberg

Tablet z wbudowanym modemem do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej nosi nazwę FreeMe i korzysta z mobilnego systemu operacyjnego Android. Sygnał TV odbiera za pośrednictwem tunera DVB-T, ale też wyposażone jest w opcję GPS, dzięki czemu możliwe jest wykorzystanie go w roli samochodowej nawigacji satelitarnej.

Lark Europe, polski producent elektroniki użytkowej, jest spółką należącą do notowanej na warszawskiej giełdzie grupy MNI S.A. działającej branży telekomunikacyjnej i medialnej. Firma znana była do tej pory z przenośnych urządzeń do nawigacji GPS, których sprzedała około 800 tys., co daje około 15 proc. udziału w polskim rynku.

- Rynek tabletów w Polsce jest w początkowej fazie rozwoju, popyt na nie dopiero się tworzy – mówi prezes Lark Europe Marcin Olbrycht. - Na razie dominują na nim producenci, których urządzenia są częścią subsydiowanej oferty operatorów telefonii komórkowej. Prognozowaliśmy, że sprzedamy w tym roku 40 tys. urządzeń. Prognozę podtrzymujemy.

Aby sprostać tym przewidywaniom, firma rozszerzyła swoją ofertę tabletów z serii PC LARK FreeMe o dwa nowe modele umożliwiające odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Jeden z nich, o nazwie LARK FreeMe 70.5 GPS-DVBT, może dodatkowo przekształcić się w nawigację satelitarną.

– Zdajemy sobie sprawę, że aby zdobyć polski rynek tabletów, musimy zaoferować coś, czego nie będą w stanie zrobić szybko nasi konkurenci, jak Samsung czy Apple - mówi Olbrycht. - Szansą jest dla nas naziemna telewizja cyfrowa, która właśnie rusza w Polsce. Żaden z naszych konkurentów nie ma tabletu z tunerem DVB-T do odbioru sygnału w standardzie MPEG-4, który będzie obowiązywać w Polsce.

Reklama
Reklama

Prezes zapowiada, że w najbliższym czasie firma rozpocznie wspólne akcje marketingowe z dużymi ogólnopolskimi sieciami handlowymi, obejmujące łącznie kilka tysięcy urządzeń. Ma również zamiar podpisać umowę z jednym z operatorów telekomunikacyjnych.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama