W pierwszym półroczu Zelmer zanotował wzrost przychodów o 14 proc. do 281,8 mln zł. EBITDA spadła 28 proc. do 21,2 mln zł. Lider rynku drobnego sprzętu AGD miał 31,4 mln zł zysku netto i jak podali jej przedstawiciele ujęte są w tym pozytywne efekty podatkowe na kwotę 23,9 mln zł. To głównie efekt amortyzacji podatkowej znaku towarowego, co zostało uaktywnione w bilansie. Po korektach zysk wynosi 12,9 mln zł - rok wcześniej wynosił 15,6 mln zł.

W wynikach spółki spada znaczenie Polski, która w I półroczu 2011 r. odpowiadała za 50 proc. sprzedaży - rok temu było to 62 proc. Nic dziwnego, skoro w drugim kwartale obroty na naszym rynku zmniejszyły się 3,7 proc. Spółka oczekuje wzrostu sprzedaży w szczycie sezonu przypadającego na ostatnie miesiące roku. Dodatkowo ma bardzo dobre wyniki na rynkach eksportowych. W I kw. w Rosji jej sprzedaż wzrosła 22,6 proc. w II o 26,3 proc. Na Ukrainie wyglądają jeszcze lepiej - to odpowiednio 191,2 oraz 68,1 proc.