Jak wynika z wstępnych przymiarek do budżetu na przyszły rok PKP Polski Linie Kolejowe i PKP SA dostaną na swoje inwestycje ok. 863 mln zł. PKP, spółka matka kolejowej grupy liczy na 100 mln zł. To pieniądze na remont i modernizację dworców. W tym roku spółka na ten cel dostała z budżetu podobne wsparcie. kolejne 80 mln zł dołożyła z własnych pieniędzy. W tym roku z tych środków zakończy remont 20 dworców w całej Polsce.
— Liczymy, że w przyszłym roku dostaniemy z budżetu znowu ok. 100 mln zł, ale budżet nie jest jeszcze uchwalony — zaznacza Jacek Prześluga, wiceprezes PKP SA, odpowiedzialny za dworce polskie. — Kolejne co najmniej 50 mln zł wyłożymy na remonty dworców z środków własnych.
Reszta środków na infrastrukturę na przyszły rok ma trafić do PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za budowę i modernizację torów. Za dotacje spółka będzie realizować remonty.
Środki na wkład własny do dużych inwestycji współfinansowanych z dotacji unijnych pochodzą z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Niewykluczone, że PKP PLK dostaną kolejne 1,17 mld zł dotacji na remonty i utrzymanie torów. O taką kwotę mają spaść łączne opłaty ponoszone przez użytkowników za dostęp do torów Daj przewoźnicy — PKP Intercity i Przewozy Regionalne mają dostać z budżetu w sumie ok 600 mln zł. Z tego 295 mln zł to dofinansowanie do międzywojewódzkich i międzynarodowych pociągów, ok 390 mln zł — dopłaty do biletów ulgowych.