Emperia – nowa sieć partnerska Minutka

Do końca roku należąca do Emperii grupa dystrybucyjna Tradis chce przyłączyć do sieci Minutka 120 sklepów

Publikacja: 28.09.2011 02:12

Ambitne plany

Ambitne plany

Foto: Rzeczpospolita

W grudniu 2013 r. ma ich być już tysiąc (teraz działa sześć pilotażowych placówek).

– Osiedlowe i wiejskie sklepy spożywcze znikają w tempie ok. 7 proc. rocznie. Dziś jest ich niewiele ponad 50 tys. i cały czas są wypierane przez sklepy wielkopowierzchniowe i dyskonty. Dlatego, by mogły się lepiej bronić przed konkurencją, uruchomiliśmy projekt Minutka – tłumaczy Kazimierz Mars, prezes Tradisu.

Z początkiem października ruszy akcja pozyskiwania detalistów do sieci.

Oferta jest skierowana do kupców preferujących samodzielne zaopatrywanie sklepów w halach cash & carry. Zaproszenie do sieci otrzymają tylko ci detaliści, którzy w hurtowniach Tradisu robią zakupy przynajmniej za 10 tys. zł miesięcznie.

– Nasi partnerzy będą przy tym musieli zadeklarować, że nie będą się zaopatrywać w hurtowniach innych firm – zaznacza Mars.

W zamian za taką lojalność Tradis zaoferuje im m.in. preferencyjne rabaty, promocje i finansowanie kosztów dostosowania do standardów sieci. Ile to będzie spółkę kosztować? – Dla nas realny koszt przyłączenia jednego sklepu do sieci Minutka waha się od 1 tys. zł do 4 tys. zł w zależności od jego wielkości – twierdzi Mars.

Dla Magdaleny Komarackiej, analityczki z Ipopemy Securities, uruchomienie nowej sieci jest swego rodzaju programem lojalnościowym dla klientów już zaopatrujących się w hurtowniach Tradisu.

– Takie małe sklepy nie korzystają z dystrybucji serwisowej, tzn. z dowozem towaru do sklepu, tylko same robią zakupy. Przez włączenie ich do sieci Tradis ma nadzieję na wzmocnienie współpracy z niezależnymi detalistami i zwiększenie wartości ich zakupów – ocenia Komaracka.

Jej zdaniem oferta Minutki może też przyciągnąć klientów zaopatrujących się w hurtowniach konkurentów.

Dotychczas Tradis kierował propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym. Spółka zrzesza ponad 4,1 sklepów franczyzowych w sieciach Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Współpracuje również z 63 spółdzielniami zarządzającymi 520 sklepami.

W I półroczu grupa dystrybucyjna Emperii miała 2,58 mld zł obrotów i 26,5 mln zł zysku netto.

W grudniu 2013 r. ma ich być już tysiąc (teraz działa sześć pilotażowych placówek).

– Osiedlowe i wiejskie sklepy spożywcze znikają w tempie ok. 7 proc. rocznie. Dziś jest ich niewiele ponad 50 tys. i cały czas są wypierane przez sklepy wielkopowierzchniowe i dyskonty. Dlatego, by mogły się lepiej bronić przed konkurencją, uruchomiliśmy projekt Minutka – tłumaczy Kazimierz Mars, prezes Tradisu.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Made in Poland z coraz większymi problemami
Biznes
Tajemniczy proces miliarderki. W partii komunistycznej trwa walka
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej