Integer.pl zamierza wziąć udział w konsolidacji rynku dystrybucji druków bezadresowych. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że spółka prowadzi negocjacje z kilkoma funduszami i inwestorami zagranicznymi. W grę wchodzą wspólne przejęcia lub włączenie tego segmentu działalności spółki Integer.pl w większe struktury. Naszych informacji nie chce komentować Rafał Brzoska, prezes firmy. – Nie potwierdzam, nie zaprzeczam – mówi tylko.
Przyznaje, że w najbliższym czasie rynek czeka konsolidacja. – Dla nowych graczy nie ma na nim miejsca, o czym świadczy to, że w ciągu ostatnich lat było kilka nieudanych prób zaistnienia na nim. Zauważalne są już ruchy konsolidacyjne. Naszym zdaniem w perspektywie kilku lat pozostaną na nim maksymalnie dwie ogólnopolskie firmy – mówi.
Wyjaśnia, że tendencja do łączenia sił nasila się m.in. dlatego, że podobne zjawisko zachodzi w wypadku sieci handlowych, co z kolei przekłada się na spadek liczby dystrybuowanych tytułów gazetek promocyjnych. – Największe firmy kolporterskie nie mają już zbyt wielu możliwości do rozwoju organicznego. Dzięki połączeniu sił i potencjału spółek będą mogły jednak korzystać z efektu skali – mówi. W 2010 r. Integer.pl miał 40,7 mln zł przychodów z dystrybucji druków bezadresowych.