Jak podaje portal Morza i Oceany w skład konsorcjum wchodzi również osoba prywatna -  Gustaw Myrstern.

Polska Żegluga Bałtycka w zeszłym roku straciła 19,84 mln zł przy dochodzie na poziomie 170,5 mln zł.  Skarb Państwa, mimo protestów pracowników planuje sprzedać 91,64 proc. akcji spółki.

Podstawową działalnością Polskiej Żeglugi Bałtyckiej są promowe przewozy pasażerów i ładunków w ramach transportu międzynarodowego oraz organizowanie turystyki grupowej i indywidualnej. Promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej pływają pod marką Polferries, realizując przewozy promami pasażersko-samochodowymi, obsługującymi stałe połączenia pomiędzy Polską a Skandynawią. Na promach należących do Spółki prowadzona jest działalność hotelowa, gastronomiczna i handlowa. Udział Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w przewozach pomiędzy Polską a Skandynawią w latach 2007 - 2009 kształtował się na poziomie: 45-36 proc.  pasażerów, 50-40  proc.  samochodów osobowych, natomiast samochodów ciężarowych 19-17 proc.  w całości realizowanych przewozów.