Groźny rywal Tata Nano

Firma Bajaj Auto pokazała w Delhi najnowszy supertani pojazd 4-osobowy z silnikiem 200 cm, który ma zagrozić Tata Nano jako najtańszy samochód świata

Publikacja: 03.01.2012 15:53

Groźny rywal Tata Nano

Foto: AFP

Producent nie ujawnił ceny pojazdu RE60 o niskiej emisji spalin, który ma osiągać maksymalną prędkość 70 km/h. Jego silnik spala ok.3 litrów na 100 km (zasięg 35 km na litrze) w normalnych warunkach drogowych, emituje zaledwie 60 g CO2 na kilometr i waży tylko 400 kg

To pierwsze przedsięwzięcie na rynku samochodowym firmy, która zajmowała się dotąd produkcją motorowerów i rykszy, a w 2009 r. związała się z Renaultem - Nissanem, by zaprojektować auto. Współpraca ta nie o udała się,  w lipcu 2011  Hindusi wystąpili z   sojuszu.

Szef f tej firmy, Rajiv Bajaj wyjaśnił, że zasadniczymi klientami RE60 będą właściciele dotychczasowych rykszy  trzykołowych z napędem spalinowym, którzy zechcą poprawić swój komfort pracy, ale auto będzie dla każdego, komu tylko spodoba się.

Jeden z pokazanych modeli miał już zamontowany taksometr, co wskazuje, że jego producent liczy na zastąpienie swym wyrobem o spadzistej masce i małych kółkach tradycyjnych w Indiach rykszy.

- My w Bajaj Auto uważamy, że mieszkańcy naszej planety zasługują na coś lepszego i szybszego od rykszy – stwierdził prezes i zapowiedział premierę handlową w tym roku.

Indie stały się ośrodkiem tanich rozwiązań w motoryzacji, czego przykładem jest Tata Nano, przedstawiony uroczyście w 2009 r. jako środek transportu dla ubogich rodzin, które marzą o pierwszym samochodzie. Auto w podstawowej wersji kosztuje 140 880 rupii (2770 dolarów).

Innymi innowacjami w innych dziedzinach przeznaczonymi dla milionów mało zasobnych klientów są lodówki o niskim poborze mocy, tani filtr wody czy bankomaty w terenach wiejskich zasilane  energią słońca.

Nano nie spełnił jednak dotąd oczekiwań producenta, analitycy uważają, że Tata Motors nie przyłożył się do kampanii marketingowej. Z autem były także problemy techniczne, np. pożary silników, co sprawiło, że sprzedaż była ułamkiem spodziewanych 25 tys. miesięcznie. W grudniu sprzedano tylko  7466 sztuk, o 29 proc. więcej niż rok wcześniej.

Bajaj zaczyna nieco lepiej kampanie reklamową, bo w czwartek rusza w Delhi salon samochodowy, który przyciągnie uwagę specjalistów i  potencjalnych klientów.

Biznes
Będzie więcej pieniędzy na zbrojenia w UE? "Wielki wybuch" na obronność
Biznes
Pracowity grudzień dla Airbusa. Problemy z produkcją, masowe zwolnienia
Biznes
Co przewiduje traktat UE-Mercosur? Na pewno dalsze spory i protesty
Biznes
Rosji zabraknie czołgów. Nie ma ich z czego produkować
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Wojskowy offset jednoczy polskie firmy. Ale i zmusza do nauki
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką