Nowy internetowy wniosek zawiera znacznie więcej informacji niż poprzedni. Ale też sam kreuje numery statystyczne, jeśli potencjalny przedsiębiorca ich nie ma. Warto więc wypełniać go spokojnie. Formularz CEIDG wypełnia się w formie elektronicznej, co jest bardzo wygodne, bowiem e-formularz dostosowuje kolejne pola do danych już wypełnionych, a także automatycznie sprawdza poprawność wpisywanych danych.
Dzięki rejestracji on-line nie jest potrzebna wizyta w kilku urzędach po kolei. Dokument jest bowiem wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (przy której nadaje się numer REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym do Urzędu Skarbowego (wskazanie numeru NIP i wybór formy opodatkowania) oraz zgłoszeniem płatnika składek ubezpieczeniowych dla ZUS (płatnika, czyli osoby opłacającej swoją składkę, jak i składki swoich pracowników). Tym samym wnioskiem zgłasza się również wszelkie zmiany z zakresu podawanych informacji. Na ten obowiązek posiada się 7 dni od ich zaistnienia.
Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać, przystępując do wypełnienia CEIDG-1 jest wybór właściwego urzędu, bądź instytucji. Jako, że Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej jest, jak sama nazwa wskazuje, scentralizowana, to nie należy szukać regionalnego urzędu, lecz wybrać Ministerstwo Gospodarki, znajdujące się w warszawskim Śródmieściu.
Potem po kolei podaje się we wniosku
- firmę przedsiębiorcy, czyli imiona i nazwisko oraz ewentualnie nazwę firmy, także numer PESEL przedsiębiorcy; jeśli go nie ma, to taki numer zostanie nadany przy okazji rejestracji;