- Z satysfakcją zaobserwowaliśmy, że oferta LOT-u cieszy się sporym zainteresowaniem naszych Pasażerów. Wyniki sprzedażowe są bardzo korzystne, dlatego podjęliśmy decyzję o przedłużeniu promocji na naszej stronie internetowej - mówi Marcin Pawluk, Dyrektor E-commerce PLL LOT.
Na trasach krajowych Lot konkuruje z Eurolotem, OTL Express i Sprint Air. Według ekspertów polski rynek połączeń krajowych może w tym roku wzrosnąć nawet o ok. 30 proc. To tyle ile w zeszłym roku.
Jeszcze do niedawna loty krajowe oznaczały tylko połączenia z Warszawą i to największy polski port zarabiał na tym rynku najwięcej. Teraz wraz z wprowadzeniem przez Eurolot tras pomijających stolicę i pojawieniem się kolejnych przewoźników znaczny udział w przychodach z rynku zaczęły mieć lotniska regionalne w Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu.
– Rynek nadal w dużej mierze koncentruje się na połączeniach z i do Warszawy, choć nowi gracze sukcesywnie zmieniają te proporcje. Nadal jest to jednak rynek słabo rozwinięty w porównaniu z innymi europejskimi krajami – podsumowuje Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.