- Z satysfakcją zaobserwowaliśmy, że oferta LOT-u cieszy się sporym zainteresowaniem naszych Pasażerów. Wyniki sprzedażowe są bardzo korzystne, dlatego podjęliśmy decyzję o przedłużeniu promocji na naszej stronie internetowej - mówi Marcin Pawluk, Dyrektor E-commerce PLL LOT.

Na trasach krajowych Lot konkuruje z Eurolotem, OTL Express  i Sprint Air. Według ekspertów polski rynek połączeń krajowych  może w tym roku wzrosnąć nawet o ok. 30 proc.  To tyle ile w zeszłym roku.

Jesz­cze do nie­daw­na lo­ty kra­jo­we ozna­cza­ły tyl­ko po­łą­cze­nia z War­sza­wą i to naj­więk­szy pol­ski port za­ra­biał na tym ryn­ku naj­wię­cej. Te­raz wraz z wpro­wa­dze­niem przez Eu­ro­lot tras po­mi­ja­ją­cych sto­li­cę i po­ja­wie­niem się ko­lej­nych prze­woź­ni­ków znacz­ny udział w przy­cho­dach z ryn­ku za­czę­ły mieć lot­ni­ska re­gio­nal­ne w Kra­ko­wie, Gdań­sku i Wro­cła­wiu.

– Ry­nek na­dal w du­żej mie­rze kon­cen­tru­je się na po­łą­cze­niach z i do War­sza­wy, choć no­wi gra­cze suk­ce­syw­nie zmie­nia­ją te pro­por­cje. Na­dal jest to jed­nak ry­nek sła­bo roz­wi­nię­ty w po­rów­na­niu z in­nymi eu­ro­pej­skimi kra­jami –  podsumowuje Katarzyna  Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.