– Ze względu na dużą liczbę ogłoszeń związanych z branżą rolniczą postanowiliśmy wyodrębnić je w ramach nowej kategorii: rolnictwo. Aktualnie znajduje się w niej ok. 8 tysięcy ogłoszeń, ale ta liczba systematycznie wzrasta – mówi Przemysław Klemczak z należącego do Grupy Allegro serwisu Tablica.pl. - Największym zainteresowaniem cieszą się kombajny, ciągniki, pługi i inny sprzęt specjalistyczny. Ofert przybywa również w kategorii produkty rolnicze, gdzie do ziemniaków, pszenicy, jęczmienia i owsa dołączają popularne w okresie wielkanocnym jaja – dodaje.
Z analizy serwisu Tablica.pl. wynika, że najaktywniejsi w lokalnym handlu internetowym są rolnicy z Wielkopolski. Kolejne miejsca zajmują mieszkańcy lubelskiego i mazowieckiego.
Specjalizująca się w marketingu rolniczym agencja Martin & Jacob policzyła, że w 2011 r. z Internetu korzystało średnio 60 proc. rolników w Polsce. Udział ten wzrasta do ponad 80 proc. w grupie osób liczących 20 - 39 lat.
W wirtualnym świecie znacznie bardziej aktywni od polskich gospodarzy są amerykańcy farmerzy. W Stanach Zjednoczonych powstał serwis społecznościowy „Farmers for the future", który umożliwia wymianę opinii i poglądów oraz zamieszczenie zdjęć i plików video.