Coca-Cola Company, największy wytwórca napojów na świecie, sprzedała więcej produktów pomimo podniesienia cen niektórych z nich. Firma zapowiada zwiększenie efektywności produkcji, która z końcem 2015 r. pozwoli zaoszczędzić od 550 do 650 mln dol. rocznie.
Dzięki licznej klasie średniej podtrzymana została wysoka sprzedaż napojów w krajach rozwijających się takich jak Indie i Chiny. Jednak na dojrzałych zachodnioeuropejskich i północnoamerykańskich rynkach wzrost był trudny do osiągnięcia, gdzie większa świadomość zdrowotna i trudności gospodarcze wyhamowały popyt na słodkie napoje gazowane.
Firma produkująca obok słynnej coli takie napoje jak Sprite, Fanta oraz soki Cappy zwiększyła wielkość sprzedaży o 1 proc w Europie. i o 2 proc. w Ameryce Północnej. Większe wzrosty odnotowano w Ameryce Łacińskiej (5 proc.), Afryce (8 proc.) i Eurazji (9 proc.). Światowa sprzedaż produktów Coca-Coli podskoczyła o 5 proc.
W pierwszym kwartale zysk netto amerykańskiej firmy wyniósł 2,05 mld dol., co dało 89 centów na jedną akcję. W zeszłym roku po pierwszych trzech miesiącach firma zarobiła netto 1,9 mld dol. (82 centy na akcję). Przychody w ujęciu rocznym wzrosły o 6 proc. osiągając 11,14 mld dol. Są to dane znacznie lepsze od prognozowanych. Analitycy agencji Thomson Reuters I/B/E/S spodziewali się przychodu w wysokości 10,82 mld dol. i zysku 87 centów na akcję.