Europosłanka Róża Thun podkreśla, że gospodarka internetowa stanowi 2,7 procent polskiego PKB. Dla porównania górnictwo to 2 procent zaś energia, paliwa stanowią 4 procent PKB. Róża Thun wyjaśnia, że mimo dynamicznego rozwoju tego sektora handlu, Polacy ciągle kupują przez internet mniej niż średnio obywatele Unijni. Zdaniem europosłanki potrzebne są mechanizmy, które zachęcą Polaków do korzystania z handlu internetowego.

Jednym z pomysłów ma być stworzenie wspólnej dla wszystkich krajów członkowskich platformy, która zwiększy zaufanie kupujących do sprzedających. Dzięki tej platformie klienci, którzy mają pretensje do sprzedawcy, będą mogli wypełnić ankietę i w swoim języku zgłosić problem. Kupujący tym samym otrzymają odpowiedź i pomoc w rozwiązaniu kłopotu również w swoim języku. Dla wszystkich krajów Unii ma być jeden adres internetowy, gdzie będzie można szukać pomocy w rozwiązaniu problemów. Taka platforma ma zacząć działać w 2015 roku.

Tymczasem według badań firmy CB Richard Ellis, rozwój handlu internetowego hamuje przede wszystkim brak zaufania do sprzedawców - wyjaśnia Karina Kreja z CBRE Polska. Największym problemem dla chcących dokonać zakupów przez internet jest brak kontaktu ze sprzedawcą oraz obawa, że kupujemy "kota w worku". Dlatego, zdaniem Kariny Krei, potrzebne jest wprowadzenie mechanizmów znoszących ryzyko z kupujących przez internet oraz narzucenie dodatkowych ograniczeń na sprzedających. Zarazem Karina Kreja zwraca uwagę, że przede wszystkim do zakupów przez internet skłaniają niższe ceny. Piotr Kowalski, właściciel sklepu internetowego ze sprzętem komputerowym, potwierdza, że sprzedaż internetowa rozwija się dynamicznie ale nie oznacza to rosnących zysków dla sklepów w sieci.

Zdaniem Piotra Kowalskiego, dynamizm jest zauważalny ale zarazem powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Zarazem sprzedawca wyjaśnia, że niższe ceny w sklepach w sieci wynikają między innymi z tego, że takie placówki nie muszą ponosić kosztów lokalowych, ponadto mogą dokonywać bardzo wielu transakcji korzystając tylko z 2- 3 pracowników. Sklepy internetowe oferują prawie wszystkie towary dostępne na rynku. Jak wynika z analiz internetowej sprzedaży najchętniej kupujemy w sieci sprzęt wyposażenie domu i wnętrz, sprzęt RTV i AGD, odzież i obuwie oraz kosmetyki.