Fiat 500 „zaskoczył” w USA

Sprzedaż najmniejszego auta Fiata w stylu retro wzrosła w maju w USA o 128 proc. do 4 tys. – informuje dziennik „La Tribune”

Publikacja: 08.06.2012 17:28

Fiat 500 podbił serca Amerykanów

Fiat 500 podbił serca Amerykanów

Foto: Bloomberg

Na ten sukces trzeba było długo czekać, ale w końcu jest. Fiat 500 wyglądający jak zabawka, na tle takich potworów jak Ford F, czy o napędzie na 4 koła Chevrolet Tahoe i Jeep Grand Cherokee, pojawił się na rynku amerykańskim w marcu 2011 ale dopiero w   maju 2012 osiągnął rekordowy poziom  sprzedaży 50 tys. sztuk  w ciągu 12 miesięcy. Tyle właśnie zakładał szef Fiata, Sergio Marchionne, ale dla całego 2011 r.

Jeśli to tempo uda się utrzymać, to włoski producent zwiększy ponad dwukrotnie sprzedaż  w tym roku wobec 19 769  w 2011 r. Pomóc w tym może sieć dystrybucji utworzona na bazie sieci salonów Chryslera, ponieważ osiągnęła już pełną  zdolność operacyjną. Rok temu było daleko do tego, więc i premiera  najmniejszego  auta  Fiata wydała się przedwczesna.

Główny rynek eksportowy

Stany stają się zatem największym rynkiem dla 500, poza Włochami.  Rynek macierzysty może w najbliższym czasie stracić to pierwsze miejsce  na rzecz Chin. Podczas salonu samochodowego w  Pekinie pokazano w kwietniu z wielką pompą luksusową wersję dla snobów,  Fiata 500  w  stylizacji Gucci. Włosi spodziewają się  początkowej  sprzedaży 15 tys. tych aut rocznie.

Amerykańskie  i chińskie „pięćsetki" nie powstają jak wszystkie pozostałe w Tychach, ale  w Meksyku w montowni Chryslera kontrolowanego przez Fiata.

2011 rekordowym rokiem

Wzrost tempa sprzedaży po drugiej stronie Atlantyku i premiera rynkowa w Chinach mają pokryć  z nawiązką spadek popytu w Europie. Pojawia  się coraz częściej opinia, że to auto pełne wdzięku nawiązujące do lat 50  i doskonale wyposażone zaczyna się starzeć. W Europie jest dostępne od 2007 r. Dotąd sprzedano na świecie 900 tys. egzemplarzy, w  tym niemal 200 tys. w 2011 r. Był to rekordowy rok dzięki Ameryce Płn. We Włoszech  sprzedano 60 300, w Wielkiej Brytanii 25 600, a we Francji 18  700.

Po 4 miesiącach bieżącego roku Fiat 500 znalazł 78 800 chętnych na świecie  tym 20 proc. w Ameryce Płn. Najwięcej tych aut widać na ulicach dużych miast kalifornijskich, gdzie  wyjątkowo dba się o ekologię, a właśnie za to także cenione jest cinquecento, które pali  tylko  galon benzyny (3,8 l)  na 100 kilometrów. Za ten galon trzeba już zapłacić  zależnie od miejsca tankowania od 4,30 do 4,50 dolara.

Nawet i kolory, które się spodobały w USA  są wyważone, oliwkowa zieleń, perłowy biały, rzadko widać auta czarne, bądź czerwone. Za to koło zaparkowanych „500"  zawsze widać kilka osób dokładnie oglądających to auto. Podobnego zainteresowania nie budzi już Chevrolet Volt, także popularny na ulicach San Francisco, czy Los Angeles.

Pochodna Giardiniery

W 2009 r. Fiat wypuścił "500" kabriolet, obecnie przygotowuje się do  premiery pojazdu nieco  wydłużonego,  bo na płycie podłogowej Punto, 5-drzwiowego 500L, nawiązującego bardzo luźno, do popularnej dawniej 3-drzwiowej Giardiniery. Od lipca rusza jego seryjna produkcja w  Kragujevacu, w  Serbii.  Samochód powinien pojawić się na rynku w październiku, a jego premiera prasowa jest zapowiedziana na 4-5 lipca w Turynie.  Producent zakłada  sprzedaż 100 tys. sztuk rocznie

Na ten sukces trzeba było długo czekać, ale w końcu jest. Fiat 500 wyglądający jak zabawka, na tle takich potworów jak Ford F, czy o napędzie na 4 koła Chevrolet Tahoe i Jeep Grand Cherokee, pojawił się na rynku amerykańskim w marcu 2011 ale dopiero w   maju 2012 osiągnął rekordowy poziom  sprzedaży 50 tys. sztuk  w ciągu 12 miesięcy. Tyle właśnie zakładał szef Fiata, Sergio Marchionne, ale dla całego 2011 r.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!