W ciągu ostatnich czterech lat tylko 19 proc. osób wybrało nowego operatora sieci komórkowej, a co szósty Polak zmienił firmę ubezpieczeniową przy zakupie nowej polisy komunikacyjnej. Jeszcze niższa jest skłonność do zmiany banku, ponieważ w ciągu ostatnich czterech lat tylko 10 proc. osób podjęło taką decyzję.
- Z badań wynika także, że zdecydowana większość osób, które zmieniły ubezpieczyciela i sieć komórkową uznała tę zmianę za bardzo korzystną. Warto więc sprawdzać propozycje różnych firm – mówi Marcin Niewiadomski, członek zarządu w Link4. Potwierdzają to dane porównywarki ubezpieczeń ipolisa.pl. Z jej wyliczeń wynika, że kierowcy, którzy kontynuują polisę w dotychczasowego ubezpieczyciela bez porównania ofert konkurencji, przepłacają za ubezpieczenie samochodu średnio aż 477 zł.
Z drugiej strony Polacy są wierni swojemu miejscu pracy (pracę zmienił co trzeci Polak, średnio sześć i pół roku temu) oraz swoim partnerom (co siódmy Polak przyznaje się do zmiany partnera życiowego, średnio niemal 10 lat temu). Co ciekawe co dziesiąta osoba, która dokonała takiej zmiany uważa ją za niekorzystną.
Polacy są bardziej otwarci na zmiany w sprawach bardziej przyziemnych. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy co trzecia kobieta zmieniła perfumy, a co czwarty mężczyzna wybrał nową wodę kolońską. Palacze są z kolei bardzo przywiązani do marki papierosów - w ciągu ostatnich pięciu lat tylko 11 proc. osób dokonało w tym zakresie zmiany. O nowej szczoteczce do zębów pamięta większość badanych, ale średnio zmieniamy ją co pół roku.
Badanie „Barometr Ubezpieczeniowy Link4" zrealizowane zostało metodą wywiadu bezpośredniego, w maju 2012 roku, przez instytut badawczy IPSOS, na reprezentatywnej próbie 975 mieszkańców Polski w wieku powyżej 18 lat.