Tablet Microsoftu nie jest wyzwaniem dla iPada

Surface to raczej model do naśladowania dla producentów sprzętu, aniżeli urządzenie, które ma zdobyć wysoki udział w rynku – twierdzi Microsoft

Publikacja: 12.07.2012 12:53

Tablet Microsoftu nie jest wyzwaniem dla iPada

Foto: Bloomberg

Kiedy Microsoft zaprezentował 19 czerwca tablet Surface opatrzony swoim własnym logo, branża nowych technologii okrzyknęła go największym zagrożeniem dla iPada, urządzenia firmy Apple. Koncern zaprzecza teraz, by jego celem było konkurowanie z którymkolwiek producentem tabletów.

- Surface to wzorcowy tablet, który pokazuje możliwości systemu operacyjnego Windows 8, a nie urządzenie, które w imieniu Microsoftu będzie walczyło o udział w rynku – powiedział szef firmy Steve Ballmer podczas Microsoft Worldwide Partnership Conference w Toronto.

Długo oczekiwana premiera systemu Windows 8 ma się odbyć w ostatnim tygodniu października i zapowiada się na jedno z największych technologicznych wydarzeń tego roku. Jego wyjątkowość polega na tym, że będzie to pierwsza wspólna i tak samo wyglądająca platforma zarówno dla komputerów, jak i tabletów czy smartfonów. Szef Microsoftu podkreśla, że dla jego firmy jest to najważniejszy system operacyjny od co najmniej 17 lat.

- Poprzez tablet Surface i system Windows 8 chcemy pokazać, że w jednym urządzeniu z ekranem dotykowym można połączyć dwa, wydawałoby się, nieprzystające do siebie światy konsumpcji i kreacji treści – powiedział „Rz" Przemysław Szuder, dyrektor operacyjny i szef marketingu w polskim oddziale Microsoftu.  - Nas nie interesuje sama innowacja, ale przystępne, wielofunkcyjne rozwiązania, które trafiają do jak najszerszej grupy odbiorców. W ten sposób sygnalizujemy światu, jak będzie wyglądał pecet przyszłości.

Microsoft oddala w ten sposób od siebie podejrzenie o to, że jako dostawca oprogramowania wkracza na teren zajmowany przez swoich partnerów biznesowych – firmy produkujące komputery czy tablety z systemem Windows.

- Nie jesteśmy producentem sprzętu i chcemy w dalszym ciągu skupiać się na tym, w czym jesteśmy ekspertami – twierdzi Szuder i dodaje: - Oczywiście Surface jest w pewnym sensie naszą odpowiedzią na iPada, ale na poziomie wizji. Natomiast na poziomie realnej konkurencji tą odpowiedzią są produkty takich firm jak Acer, Asus, Lenovo, Dell czy HP.

Według prognoz firm IDC i Gartner system Windows do 2015 roku ma objąć ponad 10 proc. rynku tabletów.

Kiedy Microsoft zaprezentował 19 czerwca tablet Surface opatrzony swoim własnym logo, branża nowych technologii okrzyknęła go największym zagrożeniem dla iPada, urządzenia firmy Apple. Koncern zaprzecza teraz, by jego celem było konkurowanie z którymkolwiek producentem tabletów.

- Surface to wzorcowy tablet, który pokazuje możliwości systemu operacyjnego Windows 8, a nie urządzenie, które w imieniu Microsoftu będzie walczyło o udział w rynku – powiedział szef firmy Steve Ballmer podczas Microsoft Worldwide Partnership Conference w Toronto.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca