Reklama

T-Mobile w Polsce: mocny spadek zysków

O 536 tys. kart SIM powiększyły się w II kw. br. statystyki Polskiej Telefonii Cyfrowej - wynika z informacji finansowych przekazanych przez Deutsche Telekom, właściciela PTC dziś rano

Aktualizacja: 09.08.2012 11:55 Publikacja: 09.08.2012 10:21

T-Mobile w Polsce: mocny spadek zysków

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski Krzysztof Skłodowski

Operator sieci T-Mobile zdobył przy tym w tym czasie 76 tys. klientów kontraktowych, a jego baza klientów pre-paid urosła o 461 tys. Jak podaje DT, za sprawą zmiany polityki dezaktywacji kart SIM, w sumie w I połowie br. statystyki PTC powiększyły się o 0,9 mln kart.

To dlatego więc, na koniec czerwca PTC obsługiwała w efekcie 15,048 kart SIM, czyli więcej niż Centertel (Orange).

Jej przychody wyrażone w europejskiej walucie wyniosły 418 mln euro (453 mln euro rok temu), a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację 139 mln euro (rok temu 176 mln euro).

W przeliczeniu na złote wyniosły niecałe 1,78 mld zł, o 0,8 proc. mniej niż w II kw. 2011 r., gdy PTC zanotowała 1,79 mld zł przychodów. Mocno - o 15 proc. - spadła natomiast EBITDA telekomu, która zamknęła się kwotą 591 mln zł. W konsekwencji rentowność spółki na tym poziomie skurczyła się do 33,3 proc. z 38,9 proc. rok temu.

II kw. br. biegł PTC pod hasłem większych nakładów na utrzymanie już zdobytych klientów. Tzw. SRC urósł o ponad 157 proc. do 204 zł. SAC skurczył się o 62 proc. do 110 zł.

Reklama
Reklama

Udział  usług niegłosowych w przychodach PTC w II kw. przekroczył 30 proc.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama