Operator sieci T-Mobile zdobył przy tym w tym czasie 76 tys. klientów kontraktowych, a jego baza klientów pre-paid urosła o 461 tys. Jak podaje DT, za sprawą zmiany polityki dezaktywacji kart SIM, w sumie w I połowie br. statystyki PTC powiększyły się o 0,9 mln kart.
To dlatego więc, na koniec czerwca PTC obsługiwała w efekcie 15,048 kart SIM, czyli więcej niż Centertel (Orange).
Jej przychody wyrażone w europejskiej walucie wyniosły 418 mln euro (453 mln euro rok temu), a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację 139 mln euro (rok temu 176 mln euro).
W przeliczeniu na złote wyniosły niecałe 1,78 mld zł, o 0,8 proc. mniej niż w II kw. 2011 r., gdy PTC zanotowała 1,79 mld zł przychodów. Mocno - o 15 proc. - spadła natomiast EBITDA telekomu, która zamknęła się kwotą 591 mln zł. W konsekwencji rentowność spółki na tym poziomie skurczyła się do 33,3 proc. z 38,9 proc. rok temu.
II kw. br. biegł PTC pod hasłem większych nakładów na utrzymanie już zdobytych klientów. Tzw. SRC urósł o ponad 157 proc. do 204 zł. SAC skurczył się o 62 proc. do 110 zł.