Nowy Prezes Unilever Polska

Holender Harm Goossens stanie na czele polskiego oddziału właściciela marek Knorr, Lipton i Dove. W sumie będzie odpowiedzialny za operacje koncernu w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Publikacja: 05.09.2012 11:49

Harm Goossens

Harm Goossens

Foto: ROL

Harm Goossens zastąpi Sanjaya Dube. Ma ponad 20 -letnie doświadczenie biznesowowe zdobyte głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po siedmiu latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.

- Środkowa i wschodnia część to najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki w Europie, mające dla nas strategiczne znaczenie. Możliwość zarządzania operacjami zarówno w całym regionie, jak i ścisła odpowiedzialność za polski rynek to dla mnie duże wyróżnienie – mówi Harm Goossens. - Podstawowym celem, jaki sobie stawiam to kontynuacja umacniania naszej silnej pozycji

oraz wzrostu naszego biznesu w oparciu o lokalne doświadczenie zespołów, globalną siłę naszej firmy oraz relacje z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi - wszystko w duchu zrównoważonego rozwoju, czyli kierunku, jaki definiuje działania firmy Unilever na całym świecie – dodaje.

Nowy prezes polskiego oddziału Unilever studiował w Holandii, jest absolwentem Królewskiego Uniwersytetu w Groningen na kierunku Business Administration. Harm Goossens jest żonaty od 11 lat  i ma trzech synów. Jego zamiłowania to przede wszystkim podróże, malarstwo oraz oczywiście piłka nożna.

Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod takimi markami jak np. Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei i Signal. W Polsce jest liderem rynkowym w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe. Ponad 99 proc. polskich gospodarstw domowych w 2011 roku co najmniej raz użyło produktu firmy Unilever.

Unilever zatrudnia w Polsce ponad 3400 pracowników. W 2011 roku przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wynosiły ponad 3,4 miliarda złotych. Posiada cztery fabryki: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Ponad 20 proc. wyrobów produkowanych w tych fabrykach trafia na eksport.

Harm Goossens zastąpi Sanjaya Dube. Ma ponad 20 -letnie doświadczenie biznesowowe zdobyte głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po siedmiu latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.

Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA