Reklama

Nowy Prezes Unilever Polska

Holender Harm Goossens stanie na czele polskiego oddziału właściciela marek Knorr, Lipton i Dove. W sumie będzie odpowiedzialny za operacje koncernu w 18 krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Publikacja: 05.09.2012 11:49

Harm Goossens

Harm Goossens

Foto: ROL

Harm Goossens zastąpi Sanjaya Dube. Ma ponad 20 -letnie doświadczenie biznesowowe zdobyte głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po siedmiu latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.

- Środkowa i wschodnia część to najbardziej dynamicznie rozwijające się rynki w Europie, mające dla nas strategiczne znaczenie. Możliwość zarządzania operacjami zarówno w całym regionie, jak i ścisła odpowiedzialność za polski rynek to dla mnie duże wyróżnienie – mówi Harm Goossens. - Podstawowym celem, jaki sobie stawiam to kontynuacja umacniania naszej silnej pozycji

oraz wzrostu naszego biznesu w oparciu o lokalne doświadczenie zespołów, globalną siłę naszej firmy oraz relacje z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi - wszystko w duchu zrównoważonego rozwoju, czyli kierunku, jaki definiuje działania firmy Unilever na całym świecie – dodaje.

Nowy prezes polskiego oddziału Unilever studiował w Holandii, jest absolwentem Królewskiego Uniwersytetu w Groningen na kierunku Business Administration. Harm Goossens jest żonaty od 11 lat  i ma trzech synów. Jego zamiłowania to przede wszystkim podróże, malarstwo oraz oczywiście piłka nożna.

Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod takimi markami jak np. Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei i Signal. W Polsce jest liderem rynkowym w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe. Ponad 99 proc. polskich gospodarstw domowych w 2011 roku co najmniej raz użyło produktu firmy Unilever.

Reklama
Reklama

Unilever zatrudnia w Polsce ponad 3400 pracowników. W 2011 roku przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wynosiły ponad 3,4 miliarda złotych. Posiada cztery fabryki: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Ponad 20 proc. wyrobów produkowanych w tych fabrykach trafia na eksport.

Harm Goossens zastąpi Sanjaya Dube. Ma ponad 20 -letnie doświadczenie biznesowowe zdobyte głównie w marketingu i sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął w 1991 roku w firmie Unilever w działach marketingu i sprzedaży, aby po siedmiu latach i wielu awansach spróbować sił w klubie piłkarskim Ajax Amsterdam, gdzie zajmował się zarządzaniem prawami do wizerunku piłkarzy. Po ponad rocznej przerwie Goossens wrócił do Holandii i założył internetowy start-up. Po kilku latach skorzystał z propozycji Unilevera i rozpoczął pracę w południowoafrykańskim oddziale firmy, gdzie przez 5 lat zajmował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i sprzedaży. Ostatnie 2 lata pełnił rolę wiceprezesa ds. marketingu w Europie.

Reklama
Biznes
Asseco. Między wierszami widać rekordową dywidendę
Biznes
Amerykańscy żołnierze zostaną w Polsce, umowa UE–Mercosur i obniżka stóp
Biznes
Asseco idzie na rekord. Akcje drożeją
Biznes
Luksusowe życie rektora rosyjskiej szkoły szpiegów
Biznes
Ważny unijny sektor już się odradzał. Cła Donalda Trumpa mogą go na nowo znokautować
Reklama
Reklama