Usterka dotyczy 14 modeli wyprodukowanych w latach 2005-10 i polega na braku odpornego termicznie smarowania systemu elektrycznego uruchamiania szyb, co powoduje ich blokowanie się, w niektórych przypadkach pojawienia się dymu na skutek większego tarcia.
Producent wyjaśnił, że usunięcie usterki będzie polegać na nałożeniu na wyłączniki smaru odpornego na wysoką temperaturę albo na wymianie ich. Rzeczniczka firmy Monika Saito dodała, że naprawa nie jest skomplikowana, potrwa około 40 minut.
Sama firma nie ujawniła, ile usuwanie tej usterki będzie kosztować, ani też jak cała operacja wpłynie na jej wyniki.
Usterka dotyczy modeli Yaris, Corolla, Matrix, Camry, RAV4, Highlander, Tundra Sequoia, Scion xB i xD w USA (łącznie 2,47 mln sztuk),Vitz, Belta, Ractis, Ist, Auris i Corolla Limimon w Japonii (459,3 tys.), Yaris, Corolla, Auris, Camry i RAV4 w Europie (1,39 mln), a także w Chinach (1,4 mln), Azji i Australii (650 tys.), na Bilskim Wschodzie (490 tys.), w Kanadzie (240 tys.) i w pozostałych krajach świata 330 tys. –poinformował Shino Yamada z Toyoty.
Pierwszy raz problem z uruchamianiem szyb zauważono we wrześniu 2008 r. w USA – poinformowała M.Saito. Dotychczas nie stwierdzono żadnych wypadków, obrażeń czy śmierci w ponad 200 przypadkach zarejestrowanych w USA, w 39 w Japonii, a także w innych krajach – dodał inny rzecznik producenta, Joichi Tachikawa.