Reklama

Play: 2013 rok będzie bardzo dobrym rokiem

Nastroje niektórych naszych konkurentów i branży są nie najlepsze. My jesteśmy jednak ciągle zadowoleni z przebiegu wydarzeń – powiedział dziś Joergen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play

Publikacja: 23.10.2012 14:50

Firma pochwaliła się, że zakończyła III kw. br. z liczbą 8,2 mln użytkowników. To oznacza 26-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. i przyrost o 400 tys. w ciągu trzech miesięcy.

- Nie podajemy wyników kwartalnych, ale mogę powiedzieć, że w przypadku przychodów trendy z I połowy roku utrzymały się także w III kwartale – powiedział dziś Bang-Jensen. To oznacza, że operator zanotował około 25-proc. wzrost przychodów w porównaniu z III kw. 2011 r.

Bang-Jensen podtrzymał też, że w ocenie P4 w 2012 r. przychody operatorów komórkowych urosną o 1,5-2 proc. Co do trendów przyszłorocznych nie chciał się jeszcze precyzyjnie wypowiadać.  – To będzie bardzo dobry rok, a nasze plany są ambitne – powiedział tylko.

To mocna kontra wobec opinii Grupy TP (Orange), czy PTC (T-Mobile), których szefowie zapowiadają bardzo trudny okres i spadki przychodów sieci komórkowych.

Prognozy za chwilę

W ocenie Bang-Jensena, te i inne wypowiedzi telekomów w Europie, to efekt zaszłości w branży: zbytniej rozrzutności. – Wystarczy spojrzeć jak wyglądają siedziby operatorów w Niemczech, czy w Austrii, ile osób zatrudniają, jak wyglądają działy IT – ocenia Bang-Jensen.

Reklama
Reklama

Zapowiedział też dziś, że za kilka tygodni spółka zamierza podzielić się z prasą bardziej szczegółowymi przemyśleniami co do 2013 roku.

Spora część klientów, których pozyskał w ubiegłym kwartale Play, przeszła do niego z innych sieci. W sumie, w ciągu 9 miesięcy, na taki ruch zdecydowało się 602 tys. klientów innych telekomów. Według P4, wbrew temu, co mówią przedstawiciele konkurencyjnych firm, 80 proc. z nich to klienci kontraktowi .

Baza klientów Play rośnie silnie w segmencie biznesowym. W końcu września około 500 tys. przedsiębiorstw korzystało z 1 mln kart SIM P4. Telekom podbił segment i jednocześnie utrudnił życie konkurencji wprowadzając w tym roku ofertę typu no-limit (Formuła 4.0).

100 tys. ma Formułę 4.0

- Z formuły 4.0 korzysta obecnie ponad 100 tys. klientów: połowa to klienci biznesowi, drugie tyle – indywidualni – powiedział dziś dziennikarzom Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 ds. marketingu.

Struktura klientów najmłodszego z dużych operatorów komórkowych w kraju nie zmieniła się: 44 proc. (około 3,6 mln) to klienci kontraktowi, pozostali korzystają z usług Playa na kartę.

Orange dał znać T-Mobile

Bang-Jensen nie zdradził, jakie plany ma P4 wobec częstotliwości z zakresu 1800 MHz, na które – jak 5 innych firm – złożył ofertę w poniedziałek.

Reklama
Reklama

- Mamy plan A, B, C, a jak żaden nie wypali – to jeszcze plan D - powiedział.  - Chcemy realizować inwestycje, jednocześnie dbając o konkurencyjność. Część naszego planu zakłada budowę sieci LTE. Mamy zapewnione finansowanie zarówno na opłacenie rezerwacji, jak i inwestycje – zapewnił.

- Ze zdziwieniem przeczytaliśmy komunikaty Orange, który w naszej ocenie dał w ten sposób znać swojemu partnerowi (PTC – red.), jaka powinna być wysokość oferty w przetargu na te częstotliwości. Odnosimy wrażenie, że nie przez przypadek sprecyzowano, że 400 mln zł zamiast na skup akcji własnych grupa chce przeznaczyć właśnie na przetarg  – ocenił Bang-Jensen.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama